Cim Bescano des de Solallong-Els Munts-Rocallissa-Solallong

Photo ofCim Bescano des de Solallong-Els Munts-Rocallissa-Solallong Photo ofCim Bescano des de Solallong-Els Munts-Rocallissa-Solallong Photo ofCim Bescano des de Solallong-Els Munts-Rocallissa-Solallong

November 27, 2016
November 2016

near Sant Quirze de Besora, Catalunya (España)

El cim del Bescano és aquell que des de la C-17 es veu al final de la seva bella cresta, i que limita amb el no tant bell abocador d'Oris. Tants cops vist des de la carretera amb els seus cingles, avui ens hem decidit a pujar-hi.
Cal dir que hem agafat pel dret al principi (fent el senglar) i és més recomanable seguir la línia d'alta tensió fins a la carena i des d'allà anar carenejant fins al cim.
La carena es força exposada però la vista s'ho val molt, i els voltors ens han ofert un espectacle memorable un cop al cim.
Des d'aquí seguir fins a el Santuari dels Munts no te Gaire secret ja que és pràcticament tot pista.
La tornada, per Rocallissa no és recomanable fer-la si ha plogut (com avui era el cas) ja que té una pendent bastant forta i cal que les botes adhereixin bé. Finalment la tornada fins a Solallong es fa seguint la pista que recorre la mateixa vall.

Bones vistes i bon entorn, molt recomanable donat que és un cim molt poc freqüentat.