Photo ofÇilingoz Tabiat Parkı Cennet Şelaleleri (Binkılıç-Yalıköy), İstanbul, 2019-07-28 Photo ofÇilingoz Tabiat Parkı Cennet Şelaleleri (Binkılıç-Yalıköy), İstanbul, 2019-07-28 Photo ofÇilingoz Tabiat Parkı Cennet Şelaleleri (Binkılıç-Yalıköy), İstanbul, 2019-07-28

July 30, 2019
July 2019

near Binkılıç, İstanbul (Türkiye)

TrekinTurkey Doğa Yürüyüş Grubu organizasyonu olan bu yürüyüş Necdet Küçükarpacı'nın rehberliğinde gerçekleşti. Binkılıç Köyünün kuzeyinde Çilingoz Tabiat Parkının içinde yürüyüşe başladık. Önce toprak yolda ilerledik, sonra kuzeye dönüp ince bir dereyi takip etmeye başladık. Buradaki en önemli ayrıntı böğürtlenler; yolun her iki yanı onlarla dolu ve bir-iki hafta sonra çok güzel olacaklar. Deremiz giderek büyüdü ve iki derenin birleşip suyun arttığı bir noktada dere içinde yürümeye başladık. 6.4 üncü km.de ilk şelale var, alçak ama geniş bir havuz ve yüzmeye uygun, onun 200m ilerisinde bir ikincisi. 7.3 üncü km.de daha büyük bir şelale var. Burada aşağıya sol taraftan inebilirsiniz, ama biraz zorlu bir yatay geçiş yapmak gerekiyor. Bu parkur hem dere içi yürüyüşü olmasından hem de mesafesi açısından zorluca bir parkur, kondisyonu iyi olmayan yürüyüşçüler zorlanabilir. O yüzden zor diye işaretledim.