ÇIKRIKÇI-SİVRİCE

March 24, 2019
March 2019

•   4.3 1 review

near Çıkrıçı, Manisa (Türkiye)

Çıkrıkçı köyü ilkokulunun yanından dereye inip köprüden karşıya geçtik. Köyün doğusunda kalan patikalardan ormana girdik ve 2 km sonra üstteki orman yoluna çıktık. Orman yolunda da iki kilometre kadar daha yürüdükten sonra soldaki zeytinliğin kenarından yürüyerek Akçapınar vadisine doğru yürüdük. Vadinin batısında kalan orman yolunda, yukarıya doğru 3,5 km yürüyerek Sivrice köyüne ulaştık.
Köyde yaptığımız kısa bir su molasından sonra, köyün kuzeyinde kalan 700 rakımlı Bayraktepe'ye çıktık. (Bayrak direği kırılmış, ne direk vardı ne de Bayrak.) Buradan da batıya doğru çamlar arasındaki belli belirsiz bir patikadan Çıkrıkçı-Sivrice yoluna indik. Uygun bir yerde yemek molamızı yaptıktan sonra asfalt yol ile Çıkrıkçı Kanyonu arasında kalan patikalardan, Çıkrıkçı Taş Köprüsüne indik. Fotoğraflarımızı çekip köprünün batısında kalan toprak yoldan köy merkezine geçerek yürüyüşümüzü bitirdik.
Bayraktepe'ye çıkış ve iniş bölümleri biraz zor. Özellikle tepedeki kayalıklara çıkışta ve inişte son derece dikkatli olmak gerekir. Bunun dışında kalan bölüm oldukça rahat yürünüyor.
Çıkrıkçı çok güzel bir konumda, şirin bir köy. Köylülerin geçimi genellikle tarım ve hayvancılık. Üzüm, kiraz ve zeytin başlıca tarım ürünleri
Çıkrıkçı köyü içinden geçen asfalt yoldan Lubbey ve Ödemiş'e gidilebiliyor.

PictographPhoto Altitude 416 ft

ÇIKRIKÇI

Çıkrıkçı köyünde bakkallar ve kahvehaneler var. Bu işyerleri gün boyunca açık.

PATİKA GİRİŞİ

ÇEŞME

Orman yolu kenarında, yalağında su var ama, çeşmeden su akmıyordu.

KANYON

Baktırlı, Sivrice ve Akçapınar arasında kalan derin bir vadi ve güzel manzaralı bir kanyon.

SİVRİCE

Yaklaşık 300 nüfuslu, çevresinde güzel tarım arazileri olan bir köy.

BAYRAKTEPE

Sivrice ile Çıkrıkçı arasında kalan en yüksek tepe. Köylüler Bayraktepe diyor ama, tepede sadece bayrak direğinin kayaya çimentoyla tutturulmuş çok küçük bir parçası vardı. Direk ve bayraktan eser yoktu. Burada bulunan büyük kaya kütlesinin en üstte bir bölümü kare şeklinde oyulmuş, sanki bir oda olarak kullanışmış gibi bir izlenim bırakıyor insanda. Kayayı oyma işlemi bir iki bin yıl önce yapılmış olmalı.

DERE

ÇIKRIKÇI KANYONU

PictographBridge Altitude 643 ft

TAŞ KÖPRÜ

ÇIKRIKÇI KÖYÜ

• Photo of cetin sozal ortopedist
    cetin sozal ortopedist Apr 24, 2023

I have followed this trail  verified  View more

İlk defa gittiğimiz rotada işık Bey’in rotasını çoğunlukla kullandık kendisine teşekkür ederiz