Çiftalan Göletleri Etrafında Aile Yürüyüşü

Photo ofÇiftalan Göletleri Etrafında Aile Yürüyüşü Photo ofÇiftalan Göletleri Etrafında Aile Yürüyüşü Photo ofÇiftalan Göletleri Etrafında Aile Yürüyüşü

1977
September 11, 2020
September 2020

near Çiftalan, İstanbul (Türkiye)

Yürüyüşümüzün videosu alttaki linktedir. https://youtu.be/EaDuPtXLsoQ

Sabah 05:30’da uyanıp namazlarımızı kılarak kısa bir hazırlığın ardından evden çıkarak otobüs durağına yürüdük, Kağıthane Çağlayan durağından 48 Kemerburgaz otobüsüne bindik, 25 dakikalık yolculuktan sonra Kemerburgaz durağında indik, buradan saat 07:15’te 48C otobüsüne bindik, 15 dakika süren yolculuğumuzu da tamamlayarak Çiftalan köyü girişinde indik, ve başladık yürümeye, 10 dakika yürüdükten sonra göletleri tepeden gördüğümüz güzel bir yerde kahvaltımızı yaptık.
Kahvaltı sonrası güzel manzara ve temiz hava eşliğinde başladık yürümeye, ilk göl kenarına geldiğimizde gördüklerimiz bizi çok üzmüştü, (( bazı duyarsız insanlar yiyip içip çöplerini buralara bırakmıştı, onları Allaha havale ediyorum, ve hakkımı helal etmiyorum.
O sırada oradan geçen birilerinin plastik ve teneke kutu topladığını gördüm ve selam vererek biraz muhabbet ettik, Erdem abi eşi ve çocuğuyla hafta da 3 gün buralara gelerek duyarsız insanların bıraktığı plastik ve teneke kutuları topluyor ve onun geçim kaynağı oluyordu.
İlgimi çekti muhabbeti bir kaç soru sorarak koyulaştırdık, 1-2 sene önce fabrikasının olduğunu, 30’dan fazla işçisinin çalıştığını durumunun çok iyi olduğundan bahsetti, ama işleri ters gidince kendi ve ailesiyle bu işi yapmaya başlamış, ve rızkını buradan kazanıyormuş, Erdem abi ve ailesine kolay gelsin diyerek biz yürüyüşe devam ettik, ormanın içersinde köpek sürüsüne denk geldik, sayıları 15-20 vardı, üzerimize doğru havlayarak geliyorlardı, çocukların biraz korktuğunu gördüm, bende biraz tedirgindim, onlara 1-2-3 deyince hep beraber köpeklerin üzerine koşmalarını söyledim, ve yaptık, köpekler bu sefer bizden korktu ve ormana kaçtılar, derin bir nefes aldık )).
Sonrasında göl kenarına vararak biraz dinlendik, ayaklarımızı suya soktuk, bu çok iyi gelmişti, orada bulunan böğürtlenlerden yiyerek başladık huzur dolu ormanda yürümeye, bu sefer ki imtihanımız manda sürüsüydü )), bizi ilk gördüklerinde o şaşkın bakışları halen gözümde canlanıyor, daha önce manda saldırısına uğrayan biri olarak çok tırstım, neyseki bu iri hayvanlar bize sadece bakmakla yetindi )).
Ve orta zorlu bir yürüyüşü tamamlayarak güzel bir yemekle sonlandırdık. Rota güzel manzara ve doğa güzel, ama lütfen doğamızı temiz bırakalım, çöplerimizi bırakmayalım, imkanımız varsa çevredeki çöpleri de toplayalım...

PictographPhoto Altitude 456 ft

Çiftalan

PictographPhoto Altitude 322 ft

Çiftalan Göletler bitiş

Göller etrafında güzel bir rota