چشمه چاه کَلبی

December 9, 2022
December 2022

near Tall-e Khīshkī, Fars (Iran)

بعد از رسیدن به روستای گلوبراق به سمت شمال شرق حرکت میکنید جاده خاکی شما رو به سمت این مقصد راهنما میشود دقت که میکنید بر روی کوه روبرو درخت بنه بزرگی دیده میشود(نقطه ۲) تمام تلاشتون رو بکنید به سمت این هدف حرکت کنید. دقت کنید خودتون رو زیاد در رودخانه ها بالا و پایین نکنید ولی معمولا این مسیر راه های مال رو قدیمی دارد و شما رو به راحتی به سمت چشمه میبرد. این مسیر برای بهار بسیار عالی هست و در مسیر آب ندارید تا خود چشمه چشمه آب بسیار گوارایی دارد . مسیر خیلی سختی خاصی ندارد فقط باید آب کافی همراه داشته باشید . توجه کنید حتما تمام مسیر ها رو با راهنما و آمادگی جسمانی کافی بروید . علت نامگذاری این چشمه هم روزگاران قدیم عده ای یاغی در کنار این چشمه ساکن میشوند و دوستان ایشان برای اینکه کسی سمت این چشمه برای آوردن اب نرود و جای آنها فاش نشود. شایعه کرده بودند که در چشمه سگ (کلب ) افتاده است )دوستان شرکت کننده مرتضی روحانی (راهنما) سعید عبیری محسن کاظمی. منصور زارعیان .مجید عیدی . مهدی ارسلانپور .

رودخونه گُدار

این رودخانه فصلی هست معمولا برای اینکه این رودخانه رو پر آب ببینید باید سد بالا دست پر آب باشه و‌ بارندگی هم‌شده باشه

راه قدیمی

به این نشانه ها که می‌رسید مشخص هست که از این مسیر برای عبور و مرور بسیار استفاده می‌شده