Choúni Argos: Μονή Ιεροσολύμων - Ρουσαλή

Photo ofChoúni Argos: Μονή Ιεροσολύμων - Ρουσαλή Photo ofChoúni Argos: Μονή Ιεροσολύμων - Ρουσαλή Photo ofChoúni Argos: Μονή Ιεροσολύμων - Ρουσαλή

April 14, 2020
April 2020

•   4.8 2 Reviews

near Choúni, Peloponnese (Greece)

Ξεκινήσαμε από τον κεντρικό δρόμο στο χωριό Χούνη Άργους. Πήραμε τον αγροτικό δρόμο και στη συνέχεια το μονοπάτι για περίπου 2,5 χλμ. Σε κάποιο σημείο στρίψαμε αριστερά ακολουθώντας το γραφικό μονοπάτι μέχρι τη Μονή Ρουσαλή. Σε κάνα δυο σημεία χρειάστηκε να βάλουμε χέρια στο συρματόσχοινο, για σιγουριά. Στη συνέχεια περπατήσαμε λίγο πιο πάνω μέχρι τη διασταύρωση, απ' όπου θαυμάσαμε το Αρτεμίσιο και τον Χτενιά! Επιστροφή από τα ίδια. Το μοναστήρι επιβλητικό μέσα στα βράχια και η θέα πολύ ωραία!!!

PictographPanorama Altitude 983 ft

Δεξιά από το δρόμο Χούνη Άργους-Καρυά Άργους συναντάμε ένα εκκλησάκι μέσα σε οχυρωμένο σπήλαιο. Είναι αφιερωμένο στην Αγία Ιερουσαλήμ, κτισμένο πριν το 1700 μ.Χ. από ντόπιους βοσκούς και αποτέλεσε την καστροσπηλιά του Καπετάν Δαγρέ και των ανδρών του κατά την επανάσταση. Σύμφωνα με την παράδοση, στην σπηλιά κατέφυγε κάποιος μοναχός από τα Ιεροσόλυμα, κυνηγημένος από τους διωγμούς και μόνασε σ’ αυτήν την δυσπρόσιτη σπηλιά, έχοντας μεταφέρει από τους Άγιους Τόπους εικόνες και άλλα ιερά κειμήλια για αυτό εκ παραφθοράς της λέξης Ιερουσαλήμ το ερημοκλήσι ονομάστηκε «Άγια Ρουσαλή». Κατά μια άλλη Υπάρχει εκδοχή, ο μικρός ναός πήρε την ονομασία του κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ. από την Αγία Ιερουσαλήμ, η οποία ήλθε από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου με τα τρία της παιδιά, για να κηρύξει τον λόγο του Θεού. Το 1770 βρήκαν καταφύγιο οι Αργείοι από τους Τούρκους. Η σπηλιά λόγω της θέσης της, αποτέλεσε οχυρό και καταφύγιο συνάμα για τον Γιαννάκο Δαγρέ και τα παλικάρια του, κατά επανάσταση του 1821.

• Photo of Mr Hunter
    Mr Hunter Apr 14, 2020

Bonita ruta, felicitaciones.

• Nikolas katsoulas Jan 25, 2021

Όμορφη διαδρομή, με εναλλαγές στο terrain και υπέροχη θέα. Μικρή δυσκολία στην αναγνώριση του βασικού μονοπατιού καθώς υπάρχουν πολλά περάσματα από τοπική πανίδα που μπερδεύουν. Αλλά δεν υπάρχει σενάριο να χαθείς