Choret Lake مسیر پاکوب دریاچه چورت

November 19, 2015
November 2015

•   4.8 4 Reviews

near Khāl Kheyl, Māzandarān (Iran)

بی شک پاییز پادشاه فصل هاست...

یکی از بهترین پیشنهاد های سفر پاییزی سفر به مازندران و ردریاچه چورت است. از ساری که به سوی کیاسر می روید پس از 45 کیلومتر به یک جاده فرعی با تابلوی راهنمای روستای چورت بر میخورید. این جاده 14.5 کیلومتری فرعی آسفالته شما را به روستا و محل شروع پیمایش می رساند. لازم به ذکر است یک جاده خاکی تا خود دریاچه نیز می رود ولیکن پیشنهاد ما پیادهروی 4 کیلومتری در مسیر پا کوب تا دریاچه است. مسیر به گونه ایست که در ابتدا یک سربالایی سبک پیش روست و هر چه بالاتر می روید نمای روستا و قله دماوند واضح تر می شود. در بالای سربالایی به جاده خاکی می رسید ولی در مسیر جاده نمی روید بلکه آن را قطع کرده و در سوی مقابل از حصار سیم خاردار عبور کرده و وارد پاکوب می شوید. حالا مسیر سراشیبی است. پیمایش مسیر از روستا تا دریاچه حداکثر 2 ساعت به طول می انجامد. در نزدیکی دریاچه در جنوب آن چشمه ای نیز وجود دارد.

CAR

RIGHT

RIGHT2

ROAD CROSS

تقاطع با جاده ماشین رو خاکی، در اینجا می بایست از حصار سیم خاردار عبود کرد.

SARI KIASAR ROAD

Autumn 🍂 trip

• Photo of Mehdi66
    Mehdi66 Oct 21, 2018

سلام خوبین چه طبیغت زیبایی داره مازندران ما میخوایم ابان ماه با گروهم بیایم دریاجه چورت فقط یه سوالی داشتم خدمتتون من فالتون کردم شمام منو فالو کنین که بتونم این نقشوتونو ذخیره کنم و اگه راهنماییم کنین چه جوری ذخیره کنم ممنون میشم من اهل تبریزم اینم شمارم 09216022417 متتطر جوابتونم اراتمندم

• Photo of Ehsan Mousavi
    Ehsan Mousavi Oct 21, 2018

سلام وقت بخیر. در وبلاگ به آدرس پایین یه پست با عنوان نحوه استفاده از فایل جی پی اس گذاشتم. لطفا مطالعه کنید اگر مشکل بر طرف نشد در تلگرام بهم پیلام بدین. موفق باشید.