چلچلی-روستای چه جا

10 mi
January 8, 2022
January 2022

near Cheh Jā, Golestan (Iran)

پیمایش کوه چلچلی از ارتفاعات چه جا یکی از روستاهای ییلاقیه دهنه محمد آباد شهرستان فاضل آباد.
1400/10/18 sat
اگر در فصل زمستان اقدام به صعود دارید و تردد با ماشین سواری هستش مجبورید ماشینو به علت یخ زدگیه معابر روستا در همان ابتدا پارک کنید.
در این ترک رفتو برگشت از دو مسیر متفاوت میباشد که مسیر رفت(کج کله) پشت به آفتاب و کاملا برف گیره برعکسه راه برگشت که رو آفتابه و مسیر حجم برف کمتری داره.(خشک در).
آب فقط در همون دوتا رودخانه نزدیکه روستا که در ترک مشخص شده وجود دارد و تا قله چشمه ای وجود ندارد.
توجه داشته باشید پایان این ترک در فاصله ۵۰۰ متری مانده به قله در ارتفاع ۳۰۰۰ تاست.
استارت من، از روستا بعلت یخ زدگی راه روستا که پارک ماشینمو دچار مشکل کرد، با تاخیر زده شد، ساعت ۸ شروع به حرکت کردم و با توجه به برفکوبی در قسمتایی از مسیر در شیب تند، بعد از ۵ساعت پیمایش، ساعت ۱ به زیر قله رسیدم و از اونجائیکه ساعتای ۴:۳۰ هوا تاریک میشد و همینقدر تایم برگشت به روستا بود، تصمیم به فرود گرفتم.
پیروز باشید.

روستای چه جا

از روستاهای ییلاقی دهنه محمد آباد علی آباد کتول

آرام و چشمه

دشت

خط الراس قله

پایان کوهنوردی

از اینجا تا قله تقریبا مصافت۵۰۰متر پیمایش میباشد و ارتفاع قله ۳۱۳۰ تاست.