چال آذران ۱۴۰۰/۰۷/۲۸

October 20, 2021
October 2021

near Vasīūn, Isfahan (Iran)

چال آذران
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

چال آذران دومین قله ی بلند شهرستان کاشان است و دارای چندین مسیر صعود است. مسیر ضبط شده، مسیری است که برای رسیدن به ابتدای آن می بایست نخست خود را (مثلا از جاده ی میمه به سمت کاشان) به روستای کامو یا روستای آذران برسانید. سپس اگر از سمت روستای کامو به طرف روستای آذران حرکت کنید بعد از طی چند کیلومتر، در طرف راست جاده آسفالت، یک جاده ی خاکی ماشین رو وجود دارد که شما را بعد از یک قوس s شکل به میان دو کوه می برد. این جاده در کنار یک رودخانه (فصلی) که در طرف چپش قرار دارد احداث شده است. بر روی رودخانه چندین بند سیمانی ساخته شده است. بعد از طی مسافتی کوتاه به فضای می رسید که در کنار یکی از این بندها درختانی وجود دارد و در نزدیکی به همان نقطه محل مناسبی برای پارک وسیله ی نقلیه که ظاهرا آرامی ست برای گوسفندان.
در امتداد همان جاده، مسیر پاکوب ادامه پیدا می کند و از شکاف موجود میا دو کوه کوهپیمایی را آغاز می کنید و مستقیم مسیرتان را در همان شکاف ادامه می دهید تا بر رو یال می رسید. قله چال آذران تقریبن در سمت راست شما (ساعت ۲) قرار دارد. مسیر را ادامه می دهید و از کنار قله ی فرعی که در مقابلتان قرار دارد ، متمایل به سمت راست به طرف قله حرکت می کنید. تابلوی قله ی چال آذران از دور قابل مشاهده نیست اما با برداشتن آخرین قدم ها به سمت قله ی پهن چال آذران، در مقابلتان تابلو نمایان می شود و همچنین در فاصله دور تر، سایت رصدخانه ملی ایران که بر فراز قله ی کرگز احداث شده قابل مشاهده است.

- در مسیر آب مناسب برای نوشیدن وجود نداشت.
- تنها نزدیک به قله آنتن دهی تلفن همراه وجود داشت.

نمای قله

سایت رصدخانه ملی ایران (قله ی کرگز) از فاصله ی نه چندان دور پیداست.