چکاد آزادکوه(وارنگه رود به کلاک)

May 22, 2021
May 2021

near Vārangeh Rūd, Alborz (Iran)

این برنامه در تاریخ 1400/02/30 از سری برنامه های باشگاه توچال به سرپرستی آقای مهیار فاضلی راس ساعت 3:30 از محل روستای وارنگه رود آغاز شد.
حدود ساعت 11 و بعد از رد شدن از دو چشمه و شیب ملایم منظره کوه کمان ظاهر شد.بعد از پیمایش به سمت آزادکوه و صرف ناهار در ابتدا قرار بر پیمایش خط الراسی سه قله دیگر را داشتیم که شرایط فصل بهار و وجود یخچاله های زیاد در مسیر ما را از این تصمیم منصرف کرد و از ارتفاع حدود 3800 تا 3300 فرود آمدیم و کمپ در ساعت 19 برقرار شد و فردا صبح راس ساعت 5 پیمایش مجدد آغاز شد. از آنجایی که صعود غیر فنی آزادکوه فقط از یک جبهه امکان پذیر است خودمان را حدود ساعت 11 از سمت جنوب به گردنه چورن رسانده و بعد از کم کردن وسایل و تهیه کوله حمله حدود 700 متر صعود باقیمانده را حدود 2 ساعت انجام دادیم و با توجه به مسیر برگشت شن اسکی ، با عجله خود را به وسایل رسانده و به فرود ادامه دادیم تا در مسیر روستای کلارک در کنار یک چشمه به صرف ناهار پرداختیم و حدود ساعت 5 و بعد از حدود 6 کیلومتر پیمایش فرود از مبدا گردنه چورن به روستای کلارک رسیده و پیمایش خاتمه یافت.
نکته مهم این پیمایش تجربه این مسئله بود که صعود بهاره در این مناطق با توجه به برف چاله ها و سستی برف با مخاطراتی همراه است.
دامنه دمایی در زمان پیمایش و در طی شب بین 10 تا 25 درجه بود. و پیمایش در دو روز و 35 کیلومتر انجام شد.