Cheneux nabij Coo 23km

January 17, 2012
January 2012

near Cheneux, Walloon Region (Belgique)

auto

15-JAN-12 11:24:38

Cheneux34

Cheneux 34

• icantgotosleep Jul 1, 2019

Zeker in het eerste deel kan je echt vergapen aan de vergezichten, wat een panorama's....genieten! Voor de rest loop je over brede paden met hier en daar en een korte klim, m.a.w. redelijk rustige wandeling op enkele aandachtspunten na.
    Rond km 3 is het pad verdwenen door houtkap, best naar rechts tegen de omheining doorlopen om zo terug op een.
    Rond km 12 kom je zo van een mooi pad naast de stroom in een hoog gras, netels en doornen strook die ellendig lang duurt zeker als je in korte broek loopt (de dag nadien branden mijn benen nog van de netels...). Ik kon een zeer smalle strook volgen van een voorganger, maar plots stopte die. Achteraf gezien was het misschien beter geweest om door het water te lopen, het bos is ook niet echt een alternatief.
    Rond km 17 kom je aan een zeer indrukwekkende gîte, helaas hebben ze de doorgang naar het bos volledig afgesloten voor een paardenweide. Gelukkig is er nog een toegang in de weide aan het begin van de oprit. Links volgen richting jachttoren en naar de boomstrook lopen. Als je geluk hebt is er een opening net na het huisje dat achter de bomen staan. Wat volgt is absoluut de moeite en redelijk uniek, smal pad met prachtig zicht op over de vallei. Mocht dat niet lukken kan je de gîte links laten liggen en een verder stappen, een paar 100m verder is er een alternatief pad die je kan volgen om zo op de track te komen, maar zoals gezegd de originele track is absoluut de moeite en het hoogtepunt van de wandeling. De wandeling over mooie paden maar opvallend veel bordje voorbij gelopen met "access interdit", "privé" of iets van die strekking. Je moet deze gewoon negeren om verder te geraken, ik vermoed dat het in het jacht seizoen iets meer problemen zal geven.