CHEMIN DE LE MATURE

June 28, 2016
June 2016

near Borce, Aquitaine-Limousin-Poitou-Charentes (France)

Ens dirigim a Urdos travessant el túnel de Somport, per fer la ruta del Chemin de la Mature, un cop passat Urdos i el fort de Portalet travessem el pont de Gerbes, que hi ha a la dreta, deixem el cotxe en un revolt de la carretera, on trobem el GR 10. En poc mes de mig quilòmetre arribem al congost amb una vista fabulosa del fort de Portalet, durant 1200 m pugem pel senderó tallat a la roca d’un penya-segat, a 150 m per damunt del barranc, som a la vall d’Aspe. No cal dir-ho, les vistes espectaculars. Un cop fet el sendero el paisatge va canviant entrem al bosc i amb la humitat que hi ha acabem molls, l’entorn és preciós. Ens endinsem en una magnifica fageda, escoltant la remor del riu. Arribem al Col d’Arras on ens desviem uns 100 m per anar a veure el pont de Trungas, un raco maravellos i de nou tornem al Coll per iniciar la pujada, deixem el GR, continuem pel chemin de Sescoué i després de planejar una estona iniciem la baixada pel mig del bosc. Una ruta sensacional.