Chateau de Peyrelade - Riviere sur Tarn

Photo ofChateau de Peyrelade - Riviere sur Tarn Photo ofChateau de Peyrelade - Riviere sur Tarn Photo ofChateau de Peyrelade - Riviere sur Tarn

August 12, 2009

near Boyne, Midi-Pyrénées (France)

Even een korte beschrijving van de wandeling; Vanaf de camping gaat men linksaf richting Riviëre sur Tarn .Na 100meter de weg oversteken en rechtdoor een bospad in . 50 meter verder direct rechthouden een klein grindpad op en het bos in , dit smalle pad wat met een grote boog linksom de bergrug heen loopt kan men volgen tot aan een tweesprong. Hier links houden en stijl omhoog klimmen , iets later krijgt men prachtig zicht op Boyne en Mostuejouls. Even verderop klimt het pad pittig omhoog en krijgt men het chateau de Peyrelade in het vizier. Eenmaal boven kan men links rond het chateau lopen om te kunnen genieten van het vergezicht op het dal van de Tarn en Riviëre sur Tarn. Ook ziet men hier de oude woningen van het chateau en een aantal Gites welke zijn gerestaureerd. We gaan terug via de normale weg die van en naar het chateau loopt. Na 400a 500 meter .slaan we rechtsaf de landerijen in .We lopen hier door de mais velden en tussen de wijnranken door.Na enig tijd wandelen komen we aan op de doorgaande weg ( D907) we gaan hier rechtsaf lopen langs de Kaasfabrieken en kelders ( hier kan u eventueel goed uw auto parkeren als u deze wandeling wilt maken !!) en zijn weer bijna terug waar we eerder die avond gestart waren ,namelijk bij Camping Le Peyrelade.
De wandeling is in beeld te zien via :