Chambeyron: Rocca la Meja

December 8, 2021
December 2021

•   5 2 Reviews

near Grange Pieccia, Piemonte (Italia)

El massís del Chambeyron està ple de cims esmolats i ben estètics. Aquesta vegada, ens dirigim a una altra muntanya emblemàtica per una ruta curteta però molt entretinguda: la Rocca la Meja. A diferència de molts dels cims que em criden l'atenció des de ben lluny, la Meja queda més amagada i no la vaig descobrir "a vista" des d'un altre cim sinó a partir d'una foto a internet que mostrava la seva accidentada cara, una foto semblant a les primeres que he posat aquí. Immediatament va passar a la llista de "desitjos"!

El més difícil i delicat de l'ascensió... la carretera que puja al Colle Valcavera!! Al pujar ho vam fer des de Marmora via el famós Colle di Fauniera (on no vam poder parar de la de gent, motos, bicis i cotxes aparcats que hi havia). El tram entre el Colle di Fauniera i el Colle Valcavera no té gairebé enlloc on apartar-se i no passen dos vehicles. Sumat a l'exposició cap a la vall, i a lo transitat que és... em crec quan un italià de la zona ens va dir que és una de les carreteres més perilloses d'Itàlia! A la baixada, vam seguir la carretera cap a Demonte i ens va semblar lleugerament millor que l'altre vessant.

Pel que fa a la pujada a la Rocca la Meja, fantàstica. Molt divertida, amb el seu puntet de diversió i grimpades. Quan arribem a la base del corredor llarg impressiona, però un cop ficats és molt senzill i els passos evidents. El pas més dret està protegit per cadenes. Vam pujar a primera hora (cim a les 8.30), se'ns va emboirar durant la pujada però per sort les boires no cobrien del tot el cim, donant-nos una visió d'un mar de núvols immens preciós, amb el Viso destacant de fons. Pujant només vam coincidir amb una parella que baixada després de veure la sortida de sol al cim, i dues parelles més que pujaven alhora que nosaltres. A la baixada, a partir de 9h, era una riuada contínua de gent que hi pujava! Fins i tot grups de més de 10 persones. Crec que s'han de fer uns bons embussos a la canal i els passos equipats... I per si de cas, casc imprescindible!

Finalment, pujada opcional durant el retorn al Becco Nero, des d'on tindrem una bonica fotografia de la Rocca la Meja.

AGOST 2021

Parking gros

• Photo of Jmet
    Jmet Jul 4, 2023

Impressionant l'indret que hem descobert gracies a aquesta ruta. En el momento d'arribar al coll i veure la imatge de Rocca Meja per primer cop és un amor a primera vista. L'ascensió molt divertida, i a principis de juliol els prats estaven molt verds i molt florits de tots colors. Ens ha encantat.
    També és un plaer descobrir rutes per aquestes zones en català.
    Hem seguit varies rutes teves i estem molt contents.

• Photo of osukarusan
    osukarusan Jul 5, 2023

Me n'alegro que us hagi agradat i hagueu descobert aquesta zona! :) Si no ho heu fet encara, o per una propera, l'entorn de l'alt Ubaye (Val d'Oronaye, Fouillouse) també ofereix molts cims ben estètics i recorreguts impressionants. Ara ja em queda més lluny tot allò, i es troba a faltar! jajaja
    Salut!

• FABIO CASAVECCHI Aug 17, 2023

Percorso bellissimo panorami per la salita sulla Meya di munirsi di caschetto e guanti da ferrata