Cham Bolbol to Basht-Parim Bridge از چم بلبل تا باشت-پل پریم-دو گور دوپا

Photo ofCham Bolbol to Basht-Parim Bridge از چم بلبل تا باشت-پل پریم-دو گور دوپا Photo ofCham Bolbol to Basht-Parim Bridge از چم بلبل تا باشت-پل پریم-دو گور دوپا Photo ofCham Bolbol to Basht-Parim Bridge از چم بلبل تا باشت-پل پریم-دو گور دوپا

April 4, 2017
March 2017

near Cham Bolbol, Fars (Iran)

Cham Bolbol to Basht-Parim Bridge از چم بلبل تا باشت-پل پریم-دو گور دوپا

چندسالی هست که وقتی بوی سنبل و سبزه توی خیابونای شهر میاد، من هواییه طبیعت جنوب ایران میشم و امسال هم این شانس رو دارم که برم، برم به مناطق گرمسیری یکی از استان های ناشناخته این مملکت، جایی که چندباری فقط قبلنا اسمشو توی کتاب جغرافی مدرسه خوندم.

منطقه بویر احمد گرمسیری از استان کهگیلویه و بویر احمد مقصد پر جاذبه ماست دلم داره تاپ تاپ میزنه الان که توی اتوبوسم…
اتوبوس گچساران که فیلم داغونی گذاشته و همه بچه ها دارن با فیلم و جاده کلنجار میرن. فردا وسط راه باید پیاده شیم خدا کنه خواب نمونیم. الان سوالی که مطرحه اینه که چرا انقد زود رسیدیم هنوز هوا روشن نشده ما یاسوج رو رد کردیم و یواش یواش باید پیاده شیم راننده و کمکش هم همش میگن اینجا هیچی نداره، چرا میخواین پیاده شین…

دقیقا توی مرز استان های فارس و کهگیلویه هستیم در کنار پل پریم( parim) نزدیک روستای چم بلبل حدودا پانزدهکیلومتری باشت صدای آب خروشان و پرنده های قشنگ و منظره پل، همه چی عالی صبحونه ای میخوریما، راستی اینجا یه دکه هست میشه ازش خرید کرد

کنار جاده با احسان معطل یه ماشینیم که مارو ببره تا یه جایی غیر از اینجا، بچه ها همه یه جوری رفتند به سمت شوش سفلی و ما موندیم که الان ما هم سوار شدیم به طرف باشت چند کیلومتر جلوتر خروجی آستان مقدس امام زاده سید شمس الدین در ورودی شوش سفلی پیاده شدیم و داریم گز میکنیم به سمت دو گور دو پا

بریم بریم که امشب کمپ داریم توی منطقه کوه خامین، از روستا ماشین گرفتیم و الان داریم میریم خریدامونو انجام بدیم و بریم به سمت منطقه حفاظت شده کوه خامین

در جاده باشت به چرام هستیم می خوایم بریم منطقه برابر بعد هم یه بخشی از مسیرمون خاکیه