Cérvoles (pista) fins el Codó (100 cims) Pallars Jussà.

Photo ofCérvoles (pista) fins el Codó (100 cims) Pallars Jussà. Photo ofCérvoles (pista) fins el Codó (100 cims) Pallars Jussà. Photo ofCérvoles (pista) fins el Codó (100 cims) Pallars Jussà.

April 2, 2024
March 2024

near Senterada, Catalunya (España)

Lo Codó
Es un cim de la llista dels 100 de la FEEC al Sud de Senterada, més amunt de la Pobla de Segur. Per arribar-hi, cal passar l’estret pas de la carretera cap a Pont de Suert i tot seguit, abans de travessar el pont sobre el riu de Sarroca agafar un carrer a l’esquerra que puja (carrer Sant Nicolau) i seguir per una estreta pista asfaltada direcció Burguet.

Amunt fent corbes. Un cop passat Burguet la pista s’aplana una mica i arribem quasi fins a Cérvoles, unes cases dalt un penya-segat. Aparquem abans, sota el Roc de Collfar on hi ha un pal indicador cap el Dolmen de la Cabana del Moro.
Comencem a caminar pista amunt, aviat deixem Cérvoles sota nostre i al davant ja veiem Lo Codó, que té una forma arrodonida. Som en un terreny sedimentari, amb moltes pedres rieres (còdols) potser per això té aquest nom.
La pista va pujant , per dins un bonic bosc de pi roig fins el racó on gira. Travessem dos petits barrancs amb força aigua i arribem a una cruïlla amb un altre pal indicador. Deixem la pista principal que va per la dreta al Dolmen i nosaltres n’agafem una més secundaria que baixa una mica i ens porta en un pla a la base de lo Codó.
Hi ha un observatori i molts ossos. Es un lloc on deixen animals morts pels voltors i es pot venir a observar-los. Avui només en tenim uns quants que ens vigilen des el cel.

Pugem al Codó (1327 metres).on trobem un parell de grans fites i un pal. Cap el nord i NE tenim la Torreta d'Orri amb les seves anenes (Port Ainé) i més al Nord l'extrem de la Serra d'Altars (antigues pistes de Llessui). La millor vista es cap el Sud, es veu molt bé la Pobla de Segur i la serra de Sant Corneli, cap a llevant, just al davant hi unes boniques formacions rocoses (Roca Alta) sota el Roc de Sant Aventí (1482 m.) un altre 100 cim amb vèrtex, que costa molt de veure.
A la tornada ens acostem a visitar el Dolmen de la Cabaneta del Moro, fet amb grans pedres de conglomerat i baixem lleugers fins l’auto, doncs amenaça pluja.

Ruta circular des de Senterada passant per:
- El Codó (3.4 km)
- Dolmen de la Cabaneta del Moro (4.2 km)

Aparcament

Hi caben bé 2-3 autos

Pal Indicador

A la dreta Dolmen. A l'esquerra Lo Codó

Observatori

Lloc on menjen els voltors

Lo Codó

100 cim Pla de conglomerat

Dolmen de la cabaneta del Moro.