Cerro Calderón (Alt de les Barraques)

December 11, 2017
December 2017

near Puebla de San Miguel, Valencia (España)

(val la pena que seguiu el track https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6573453 perquè nosaltres ens vam desviar vàries vegades de la ruta per no estar pendents del GPS)

Sender que ens du al punt més alt de la Comunitat Valenciana. L'anada és per el llit del "Barranco del Saladillo" i quan s'arriba als 3'7km (més o menys) es gira cap a l'esquerra i es seguix fins dalt de la muntanya pel llit del "Barranco de la Hoz". Cap al 4'8km el barranc es bifurca però nosaltres seguirem per la esquerra (continua sent el "Barranco de la Hoz"). S'arriba a una pista forestal que es creua i es continua pel mateix barranc, en aquest punt la vegetació ja ha canviat bastant. Una vegada s'arriba dalt del tot es divisarà el sender que ve de l'esquerra (que és el que utilitzarem per a baixar), el seguim i ens porta al cim.

La baixada ens porta un bon troç per pista, primer de terra i després de cement. Poc després de passar el corral del Bisco (hi ha un cartell que ho identifica) comença un sender cap a l'esquerra, el començament és molt difús però si es seguix la ruta del GPS en uns metres es trobarà ben definit. Finalment eixirem novament a la pista i en uns 2km ja hem tornat al poble.

Hi ha trams de la ruta que no es veuen clarament però si es seguix el track al GPS no vos perdreu encara que sí tindreu que rectificar més d'una vegada (a nosaltres ens ha passat i per això aconselle seguir el track original)

Finalment dir que hi ha un parell de trams exposats ja que el primer barranc és com un congost i la eixida pot ser perillosa encara que no és dificultosa. Mentre nosaltres anàvem per dins del congost van caure pedres a un tram després d'haver passat nosaltres així que s'ha d'estar pendent de la situació. També és veritat que aquest primer tram té molta vegetació que ens pot impedir el pas però té el seu encant.