Cerces: Pointe des Cerces

August 5, 2021
August 2021

near Chalets du Jadis, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

FR: attention, la montée à la Pointe des Cerces par le vessant sud est un parcours montagnard avec des pierrers instables et un passage d'arête exposé. Vous trouverez plus d'information dans ce topo du site Altituderando, celui que j'ai suivi:

-------

Primer de tot, he de dir que no coneixia encara la Vallée de la Clarée, així que la Pointe des Cerces em va semblar l'excusa perfecta per acostar-m'hi. Un cop allà, he entés perfectament la seva reputació. Un indret preciós! Ple d'agulles, llacs, prats, cascades... Una mica de tot!

La Pointe des Cerces sembla ser un cim bastant popular (de baixada vaig creuar més de 12 persones entre el cim i el Col des Cerces que pujaven cap al cim). La vessant sud, però, és MOLT salvatge a partir del Lac Sorcier, fins i tot diria que a partir del moment en que passem de llarg el Lac des Béraudes. Em vaig creuar molts bouquetins que no es van ni molestar de la meva presència.

Un cop al Lac Sorcier, ens caldrà remuntar un pedregam (fàcil i curt, no gaire pesat) fins l'aresta. A mitja aresta trobarem un tram esmolat i delicat, concretament on "l'agulla vermella" i el tram que segueix fins que remuntem al següent bony on ja trobem sender fins al cim. Foto de l'agulla vermella, s'aprecia també el bony amb la fita que representa el final de les complicacions (el cim està a la dreta).

El retorn no ofereix cap dificultat per la via normal. Atenció, però, a la part superior si queda neu. A primers d'agost encara es trepitjava algun curt tram (grampons innecessaris). Imagino també que la part de travessa abans del coll por ser delicada amb congestes de neu.

Nota: durant l'estiu, l'accés a la part alta de la vall de la Clarée (de Névache en amunt) està regulat. De 8h a 16h només les navettes (mini-busos) poden pujar per la carretera. Haurem d'anar-hi abans d'aquesta hora si volem aparcar a dalt, o deixar el cotxe a l'entrada de Névache (parking enorme) i pagar la navette. Per baixar, en canvi, es permet a qualsevol hora.