Centre Excursionista Tarragona - Els 3 cims de la Serra de Miramar.

Photo ofCentre Excursionista Tarragona - Els 3 cims de la Serra de Miramar. Photo ofCentre Excursionista Tarragona - Els 3 cims de la Serra de Miramar. Photo ofCentre Excursionista Tarragona - Els 3 cims de la Serra de Miramar.

January 14, 2019
December 2018

near Lilla, Catalunya (España)

Amb la gent del CET fem una circular per la Serra de Miramar per assolir 3 dels cims importants de la serra: La Cogulla, el Tossal de la Somereta i el Tossal Rodó.
ens acostem amb cotxes fins el poblet de Miramar on hi deixem els nostres cotxes.
Agafem un senderó que, atravessant la pista de les antenes ens porta fins dalt de la Creu de Miramar. La baixada la fem per la pista fins el collet que separa ambdós cims.
Al collet agafem la pista que porta a les antenes de Telefónica, però al cap de pocs metres l deixem per agafar un petit corriol que ens durà dalt del Cim de la Somerota, on hi han les antenes. Si rodegem les antenes per la nosta esquerra arribem a una pista de vol de parapent. Agafem un senderó a l'esquerra de les antenes i seguim per un sender ben marcat i estret que si no el deixem anirà crestejant fins arribar a una collada. Seguim crestejant per la Serra Carbonària i ja baixant de la cresta ens porta a un collet que és una cruïlla de camins. Ara bé un tram que segurament ha estat arranjat per alguna cursa o similar, que va baixant per l'esquerra de la Muntanya del Prat i que van trobant molt curiosament els pasos entre roques...molt curiós i molt bonic !!! ...el camí ens acosta al Barranc de la Carbassa i a la pista que porta als masos del Prat. En aquest punt el sender fa un gir en direcció N atravessant un bonic alzinar fins arribar al Collde Prenafeta.
Aquí parada i reagrupament. EStem al camí Ral de Montblanc.
Des de el Coll de Prenafeta, seguim el Camí Ral en direcció N i atarvessem la rasa de St Miquel per una pista. Aquesta s'acaba i comença un corriol que s'enfila molt dret cap al Tossal Gros de 866 metres.
Descans i fotos al Tossal Gròs.
Ara ve una baixadeta molt encinglerada, però molt bonica fins el Coll de Coloma.
Aquí al Coll de Coloma agafem el GR-175 (Ruta del Cister) en direcció a Poblet. Baixada per una ampla pista fins la Planota del Faló. Sense deixar la pista arribem a la Font de Sant Salvador que sempre raja. Seguint el corriol que ens porta a la font ens acostem al ruinós Castell de Prenafeta, situat en l'esperó d'una cresta amb unes vistes sobre Montblanc i la vall del Francolí. Des de el castell desfem el camí fins la font i passem per les ruïnes de l'Ermita de Sant Salvador. Seguim corriol avall per un bosquet d'añzines fins arribar a una pista ampla. estem a la rasa de sant Miquel. Per trobar la continuació del camí hem de baixar uns metres per la rasa per trobar a mà esquerra uns corriol que s'enfila muntanya amunt. Aquest corriol, fins arribar al collet (cruïlla de camins), està molt reventat per les motos..deixen una rasa al mig del camí que en dificulta el caminar i que cada cop és més fonda. A partir d'aquest collet la situació no millora. El camí segueix reventat pel pas de les motos. Estem baixant pel Torrent dels Masos. Aquest camí va a donar al GR-8 prop de El Prat. Aquí ja agafem el GR-8 que ens durà fins el poble de Miramar.
Al arribar a Miramar tenim temps de fer una mica de visita turística: esglèsia romànica de sant Mateu i les diferents cases del poble. Una ruta preciosa !!!
Gràcies Ramon!!!

Serra Carbonària

Torrent Dels Masos

JMSALVAT May 31, 2021

Bon dia i gràcies per la ruta Lluisma.
    Parles d'un pas molt bonic entre roques que baixa per la muntanya del Prat, direcció al Barranc de la Carbassa, que no conec i que segurament farem en el nostre recorregut setmanal. He llegit que hi han cordes ... es molt complicat ???
    Agraire el teu comentari.

• Photo of lluisma
    lluisma May 31, 2021

No no, no és pas complicat. Hi han cordes per ajudar. No és pas difícil. us agradarà
    Bona ruta amics

JMSALVAT May 31, 2021

Gràcies Lluisma, si el temps acompanya hi anirem dimecres.
    Ja et comentaré com ens ha anat.
    Salut.

JMSALVAT Jun 11, 2021

Bona tarda Lluisma.
    Com ja et vaig comentar, la setmana passada vam fer una passejada per la Serra de Miramar, que acabo de penjar també al Wikiloc. La sortida la vam fer de Prenafeta i vam incloure el pas per la Muntanya del Prat, un corriol molt ben trobat i que ens va agradar força, te un tram técnic amb bons desnivells, peró no es complicat per a senderistes habituals.
    Gracies per tot, salut i bones caminades.

• Photo of adelocha72
    adelocha72 Dec 28, 2021

Hola, he hecho la ruta éste domingo 26 y me ha encantado. Una ruta muy completa y he disfrutado mucho con el paisaje.