Photo ofCentral de Daió, Coma de Vaca, camí dels Enginyers, Santuari de Núria, camí Vell de Queralbs a Núria Photo ofCentral de Daió, Coma de Vaca, camí dels Enginyers, Santuari de Núria, camí Vell de Queralbs a Núria Photo ofCentral de Daió, Coma de Vaca, camí dels Enginyers, Santuari de Núria, camí Vell de Queralbs a Núria

13 mi
November 3, 2023
October 2023

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta circular i exigent per la vall de Núria. El camí dels Enginyers és un camí que segueix el GR 11 des de Coma de Vaca fins al Santuari de Núria resseguint la cara sud del Torreneules. Sortim de l'aparcament de la Central de Daió i resseguim el riu Freser pel seu marge dret en direcció al refugi de Coma de Vaca. Passarem per l'espectacular Salt del Grill i seguirem remuntant el riu fins al pont de les Marrades. Per l'altra banda anem pujant fent ziga-zagues fins al refugi de Coma de Vaca.
En aquest punt agafem el camí dels Enginyers en direcció a ponent. El camí és ben fresat encara que en alguns punts trobarem un passamà i alguna grapa per ajudar-nos en la progressió. El camí va resseguint el Torreneules sense guanyar ni perdre gran altura encara que puja i baixa sovint per superar els nombrosos torrents. El camí va girant cap al nord fins a arribar al Santuari de Núria.
En aquest punt portarem més de 15 km i més de +1000 m de desnivell. Podem estalviar-nos la baixada si agafem el cremallera fins a Queralbs.
Per baixar seguirem el camí Vell de Queralbs a Núria. És un camí que va baixant seguint el riu de Núria. És convenient fer-lo tant a la primavera, com a l'estiu, com a la tardor. No així a l'hivern. Passat el pont de Cremal el camí s'aparta del riu de Núria. Podem optar per seguir el GR o agafar un corriol a l'esquerra que, en forta baixada i seguint el riu de Núria, ens portarà directament a la central de Daió. Aquest corriol té més dificultat ja que hi ha alguns passos equipats que es fan bé de pujada però cal anar en compte de baixada.
Resumint, la ruta és exigent però no té passos gaire tècnics si exceptuem el principi del camí dels Enginyers. Si, en la baixada, seguim el camí Vell fins a Queralbs aleshores el podríem catalogar de dificultat moderada. Si baixem pel corriol que va directament a la central caldria catalogar-lo de difícil.