ÇENGİLLİ -TEPEMANAYIR 8/02/2015

February 9, 2015
February 2015

•   4.7 1 review

near Hasanlı, İstanbul (Türkiye Cumhuriyeti)

Kocaeli iline 70 km, Gebze ilçesine 52 km uzaklıktadır. İstanbul'un Şile ilçesine komşu olan buraya birkaç yoldan ulaşılabilir:

1) Şile'den Kandıra'ya giden ve Teke Köyü'nden geçen iç yoldan Gökmaslı'ya 10 km kala Osmanlı'ya ayrılan ve Sortullu'dan geçen yol.

2) Sancaktepe (Sarıgazi)'den başlayan ve Mollafenari'den geçerek İzmit'e ulaşan eski İzmit Yolu'ndan Yağcılar'a ayrılan ve Teke'de Şile-Kandıra yoluna bağlanan yola sapıp oradan Kargalı köyünden sağa sapıp yolun sonundan sola saparak.

3) Eski İzmit yolundan ayrılan ve Teke'de Şile-Kandıra yoluna bağlanan yoldan Yazımanayır'a ayrılan sapağa gidip orada 2 km gittikten sonra sağa ayrılan yolu izlemek ve yolun bitiminde sola saparak.

4) Şile'den Kandıra'ya giden iç yoldan Gökmaslı'dan Göksu-Hacıllı yoluna sapmak ve yolun bitiminde önce sağa,onun bitiminde de sola saparak.

Tepemanayır köyünün Şile'nin Ağaçdere, Hacıllı ve Çengilli, Körfez'in Dikenli ve Gebze'nin Ahatlı ve Hatipler köyüne sınırı vardır.

Köy eski asırlarda burada yerli Rumların panayır yeri bulunduğu için yöre Tepe Panayır olarak adlandırılıyordu. Zamanla bu isim Tepemanayıra dönüştü. Bu civarda Türklerin kurduğu köyede bu isim verildi. Yaklaşık 300senelik köy olup köye ilk inşaa edilen ev 1993 te ortadan kalktı.Köy yakınlarında Balkaya mevki civarındaki bir mağara Osmanlı imparatorluğu döneminde yerli rum eşkiyalarına yataklık etmiştir. Köy Gebzenin Taşköprü yöresi köylerinden olup 1880-1987 arasında 1989'dan beri Gebze ilçesinin sınırları içindedir. 1954 e kadar Duraklı köyüne bağlıydı. Bu tarihten sonra Duraklıdan ayrılan Hatipler köyüne bağlandı. 1977 de ise müstakil köy haline geldi. Sadece 1987-1989 arasında Körfez ilçesine bağlı kaldı. Köyün 150 senelik tarihi cami 1989 da yıkılıp yenisi yapıldı.

Köyde kadınlar daha çok fırında ekmek yaparlar.

Wypt 069

Keyifli bir rota :)

• Photo of Peakoli
    Peakoli Dec 8, 2016

Üstadım rotanın mimarı olarak siz güzel bir hat oluşturdunuz versiyon çeşitliliği ile güzel bir parkur İstanbul yakın olaması diğer güzelliği Yen'i başlıyanlar için eğitim parkuru sağlıcakla kalın