Çene Dağı Zirve

December 4, 2021
December 2021

near Derince, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 4 Aralık 2021 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Çene Dağı, suyu kendisinden daha ünlü olan bir dağ. 650 metre rakımı ve zirvesindeki yangın gözetleme kulesiyle Derince ilçesinin kuzeyinde kentin ve ormanların gözetleyicisi...

Yürüyüşümüze Çene suyu dolum tesislerinin üst sokaklarından başladık. Bölge Yenikent olarak geçiyor.

Asfalt yolun bitimiyle toprak orman yoluna girmiş olduk. Yürüyüş çok ciddi olmayan ve ama yorucu sayılabilecek bir eğimle başladı. Kocayemiş ziyafeti ara ara mola vermemize sebep oldu. Eğim olarak en zorlu bölüm 4.9 km'den başlayan ve zirve ile sona eren 600 metrelik kısım oldu.

Zirvede yarım saat kadar yeme içme molası verip dinlendik. Tam bu kısımda hava bozmaya başladı. Yer yer sağanak yağışlar yürüyüşümüze eşlik etti.

7.4 km'den başlayan 200 metrelik iniş etkinliğimizin neredeyse tek patika dışında yürüdüğümüz kısım oldu. Bu kısım biraz zorlayıcı olabilir.

Genel itibariyle gayet kolay bir etap. Biz kendi tercihimizle dönüşü uzattık. Yoksa 7.4 km'den sonra yol deniz yönünde (güney) takip edilerek hem daha kısa hem de daha az yorucu bir yürüyüş planlanabilir.

Rotada su kaynağı bir tane gördük. Mevcut haliyle çeşme faal değildi.

Meşhur Çene suyunun mısralara dökülmüş haliyle etkinlik raporumuzu noktalayalım.