Celije-Sokolov greben (novom 'Vama na dar' stazom)

Photo ofCelije-Sokolov greben (novom 'Vama na dar' stazom) Photo ofCelije-Sokolov greben (novom 'Vama na dar' stazom) Photo ofCelije-Sokolov greben (novom 'Vama na dar' stazom)

Very difficult
October 16, 2023
October 2023

near Krastavče, Central Serbia (Serbia)

Da dodjete u selo Celije mozete kolima od Gadzinog Hana preko Duge Poljane ili autobusom Nis-Ravna Dubrava do sela Krastavce, pa onda peske 6 km preko Duge Poljame do Celija. U selu postoji stara, ali solidna cesma i odatle pocinje nova staza za Sokolov greben. Staza je odlicno obelezena i dobro prokrcena, tako da su problemi samo nesto sipara i labavog kamenja ali i izuzetna strmina (prosek preko 50%, a po negde i preko 100%), Zbog toga je potrebno izuzetno dobro iskustvo, snaga i dobra kondicija. Kada stignete na vrh imate vise opcija za silazak. Ako ste dosli autom, mozete se vratiti istom stazom (sto je jos teze i riskantnije nego uspon) ili, lakse i sigurnije, preko Devojackog groba. Ukoliko ste dosli peske, onda se mozete spustiti i u Gornju Studenu Francovom stazom (takodje vrlo strma staza), preko Mosora (ne toliko strma ali ipak teska staza) ili preko Dovojackog groba (kao sto sam ja uradio). Preporuka prosecnom planinaru je da ide samo u manjoj grupi sa iskusnim vodicima.

Sjretanje sa asfalta

PictographMountain pass Altitude 4,308 ft

D.grob

Y

Ljubina cesma, samo u nuzdi