Cebel Ovasından Beğiş Susuzu Köyüne

Photo ofCebel Ovasından Beğiş Susuzu Köyüne Photo ofCebel Ovasından Beğiş Susuzu Köyüne Photo ofCebel Ovasından Beğiş Susuzu Köyüne

December 2, 2017
December 2017

near Yazır, Antalya (Türkiye)

Antalya'da kıyı Beydağlarına Konyaaltı'ndan tırmandığınızda devasa cüssesi ile uzaktan sizi Kuruan Dağ sinsilesi karşılar.(Kuruan=iki bölgeyi birbirinden ayıran yükselti)

Bu bölgeye her geldiğimde, Bük Vadisinden Alakır Vadisine uzanan,çıplak yapısı ve yaklaşık 2400 rakımıyla Kuruan hep ilgimi çekmiştir. Bu gün Kuruan Dağ sinsilesinin batı eteklerinde yürümek bölgeyi daha iyi anlamak için güzel oldu.

Kente uzaklığı ile pek bilinmese de antik dönemde kullanılmış ticaret ve ulaşım yolları ve göç yolları ile enteresan bir bölge.

Yürüyüşümüze, Korkuteli yolu üzerindeki Cebel (Cebel=verimsiz toprak) Ovasından başlıyoruz ve hafif bir tırmanışla Kızıl Çukur mevkine geliyoruz. Tırmanmaya devam edip önce Küçük Susuz mevkine ve antik yolun kendini çokca hissettirdiği Han Gediğine ulaşıyoruz. (Gedik=aşıt,geçit) Burada bulunan yıkılmış haldeki Han kalıntılarından bu adı almış.

Han Gediğinde ki uzun molamızın ardından inişe geçerken sağımızdaki susuz ovalarının manzarası güzeldi.Ama asıl etkili olan parkurun son bulduğu ve neredeyse tamamı taş evlerden oluşan Beğiş Susuzu Köyü idi. Görülmeye değer bir köy..

Kuyu sularını saymez isek sadece bitiş noktasında su kaynağı var.

Not: Beğişsusuzu Köyüne geldi iseniz 4 km daha araçla gidip dağın eteklerindeki köyde bulunan tarihi arı serenlerini görün.