Cebel-i Reis Batı Patikası

8 hours one minute
January 12, 2020
January 2020

near Yaylalı, Antalya (Türkiye)

Bir bir kaybolan tarihi patikalar için gözlemlediğim iki temel neden var; 1) Orman içerisinde açılan yangın yolları 2) Azgın köylülerin her yere ceviz/zeytin ekme hırsı. İkincisi için kullanılan temel dayanak 2b düzenlemeleri. Bir şekilde 2b kapsamında ele geçirilen araziler içerisinden geçen patikalar geri dönülmez biçimde tahrip ediliyor. Bir saptama olarak burada dursun. Varlığını işittiğimiz, uydu haritasında tespit ettiğimiz ve de gerekli zamanı bulup yola koyulduğumuz bu etkinlikte amaç, Cebel-i Reis dağının Yaylalı mahallesine uzanan ve Kızılkopuk Tepesi olarak adlandırılan tepenin yamaçlarında yükselen patikayı bulmak. Saat 08:00 civarında bu mahallenin Karakoyak olarak bilinen bölgesinden, su deposunun hemen üzerinden başlayan etkinlik kısa bir süre sonra sürprizli patika hattına giriş yaptı ve oldukça keyifli bir tırmanışla 1,3 km boyunca takip ettiği taş duvarlı hat üzerinde ilerledi. Küçük bir düzlüğe ulaşan ve artık kaybolan patika yerine basit bir çoban tarakası izine düşen yürüyüş, 1,6. Km'de bir kızılyar ve mağaraya, 1,8. Km de harika bir manzaraya, 2,5. Km'de güzel bir yar altı geçiş hattına ve nihayet 3,2. km'de yamaç paraşütü için düzenlenmiş ve bir çardak da ihtiva eden düzlüğe ulaştı. Bir süre manzara keyfi süren hat, daha önce https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/yaylali-cebel-i-reis-mahmutlar-yaylali-22735764 ve https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/yaylali-cebel-i-reis-yaylali-16925210 olarak kaydedilmiş ve detaylandırılmış bir orman geçişi sonrası başladığı noktada sona erdi.
Uyarılar;
1) Başlangıçta fark edilebilecek gereksiz yuvarlak patika girişi arama çabasının bir meyvesi. Bunun yerine ya su deposundan ya da başlangıçta yer alan koyun ağılının sırtından yukarı çıkmak mümkün.
2) Keyifli patika maalesef bir süre sonra kayboluyor. 1,9 ve 3,2. Km'ler arasına kalan geçiş için basit bir çoban hattı ve pek çok yerde keyfe keder, makilerin izin verdiği ölçüde oluşturulan bir rota izlendi.
3) Yoldan sonra sapılan orman geçişi sizi bir süre sonra bir vadi tabanına indirecek. Tek yapmanız gereken hattan sapmamak.
4) Önceki yıllarda temizlemiş olmamıza rağmen doğa yolu kapatmak noktasında hiç sabırlı değil. Bu işten keyif almayanlar için can sıkıcı olabilir.
5) Mutlaka uygun bir bot, en az 2 lt su, uzun kollu ama pahalı olmayan t-shirt, uzun ama çok pahalı olmayan pantolon ve mutlaka şapka tavsiye ediyorum.
6) Tüm bu uyarılara rağmen gördüğüm en güzel Alanya manzaraları bu hat üzerinde. Tadını çıkarın.

Ulaşım:
Gidiş / Geliş ; 14 km / 20 dk ( Her bir yön için)
Yol Durumu : 13 km asfalt, 1 km stabilize toprak yol. Her araç için uygun.
Güzergah : Alanya - Çevre Yolu - Tosmur - Kestel Üniversite kavşağı - Üniversite - Karakoyak - Kasımlar - Su deposu.

Le Ekip;

ve
Ben

Patika Girişi

Patika girişi için basit bir araç yolu girişi açılmış, oldukça belirgin. Hemen altta bulunan çoban ağılı, bu hattı sık sık kullandığından patika yürümeye müsait.

Patika

Doğu yönünde mutedil bir eğimle yükselen patika hattı. Denize yani güneye bakan kenarlar iptidai duvarlarla güçlendirilmiş.

Patika dirsek yapıp sola yani kuzeybatıya yükseliyor.

Patika

Tekrar doğu istikametinde yükseliyoruz.

PictographCave Altitude 1,802 ft

Mağara

Patika sona erdi ve basit bir çoban tarakasından ilerliyoruz. Yol belirgin ve bizi bu mağaraya kadar sorunsuz getirdi.

Ağıl

Mağaranın hemen ilerisinde yer alan korunaklı yar altı düzlük. Rota yaparken en çok çekindiğim bölge olan bu duvarı, çobanların yaptığı güzel bir rampayla geçtik.

Manzara

Yaklaşık 630 m irtifada yer alan ve engelsiz bir Alanya manzarası sunan küçük düzlük. Akdağ'ın heybeti ve Akdeniz'in maviliği eşliğinde çay molası zamanı.

Geçit

Herhangi bir patika bulunmaması nedeniyle bir süre doğal bir hat üzerinden ilerleyen yürüyüş, bu kızıl yarın hemen altından güneydoğuya doğru yükseliyor.

Yamaç Paraşütü İstasyonu

Yamaç Paraşütü için Baka destekli açılmış ancak atıl durumda. Artık şahinli gençlerin piknik noktası. Manzara güzel.

Nirengi noktası olarak işaretlendi.

Vadi

Bu basit vadi, biraz dikenli-çalılı da olsa sizi daha aşağılarda yer alan deve patikasına kadar sorunsuz indirecektir.

PictographFauna Altitude 2,686 ft

Her daim su bulunan domuz yalağı. Buradan sola, aşağıya doğru ilerliyoruz.

PictographWilderness hut Altitude 2,540 ft

Bu taşın altında, vakti zamanında, İsmet Ergüleç adlı bir dev yaşarmış. Kaya adını bu iyi kalpli devden almış.

Güzel patika tam bu noktada oldukça güzel bir manzara sunar. Her defasında burada oyalanır, çay içeriz.

Patika bitiş

Patika sona erdi ve medeniyete ulaştınız. Sola yani güneye doğru ilerlenecek.

Zaman zaman suyu akan su deposu. Suyunun içilebilir olduğu söylendi. Ben içmedim. Size kalmış.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Feb 14, 2020

Biraz hiking, biraz trekking, bol çalılı ama harika manzaralı, takibi bir miktar dikkat gerektiren güzel bir etkinlik.

• Photo of Alanyatrekking
    Alanyatrekking Apr 9, 2020

Osman hocama bu rotayı bizimle paylaştığı için çok teşekkür ederiz..
    Korona yüzünde boş boş oturduğumuz bu günlerde rotayı yürüme fırsatımız oldu. Yürüyüşe yeni başlayanlar ve yön bilgisi zor olanlar için oldukça zorlayıcı diyebiliriz, patika yer yer kayboluyor bu noktalarda yön bulma ve doğada mucadele beceriniz yoksa zorlanırsınız. patikanın kaybolduğu noktada belirgin çam ağacı var ağacın altından doğuya doğru geçiş yapmanız gerekmektedir. Diğer yön ve yol bulma becerisi gerektiren nokta ise paraşütle atlama noktasından sonraki vadiye iniş bölümü burada gps e offline harita yüklemezseniz yönünüzü zor bulursunuz ben daha önce Osman hocamla bu bölümü temizleme amaçlı yürüdüğüm için zorlanmadım. Patikanın bir bölümünü temizledim ama daha büyük bir bölümünün temizlenmesi gerekmektedir, fırsat buldukça gidip temizlemeye çalışacağım .

• Photo of drisikb
    drisikb Jun 11, 2021

Maceralı bir rota. Trekking için asla uygun değil. Rotayı takip ettiğiniz yerler çoğunlukla yol izi olmayan yerler. Biz rotayı tersten yürüdük. Take-off dan aşağıya iniş biraz tehlikeli. Dikkat edilmesi gereken bir parkur.