Cebeci'den Babalı'ya ( 2023 08 )

April 10, 2024
April 2024

near Cebeci, Kocaeli (Türkiye)

Gökyüzü gri bulutlarla kaplı. Sahilde iyi bir rüzgar var ve bembeyaz köpüklü dalgalar birbiri ardına sahile vuruyor, deniz suyu sıcak. Ayakkabılarımızı çıkartıp kıyı çizgisi boyunca Uzunkum sahilini yürümeye başlıyoruz.

Bu havada denize girilebilecek en iyi nokta sahilin sonundaki kayaların dalgalardan koruduğu küçük, doğal havuz, burada keyifli bir yüzme molası veriyoruz.

Sonrasında hemen arkamızdaki alçak yamaç boyunca patikayı takip ederek biraz yükselmemiz gerekiyor. Hemen aşağıda Uzunkum kumsalının Kefken Adası’na doğru uzanan görünümü büyüleyici.

Denizden kısa bir süre uzaklaşıp ormanlık alanı boydan boya geçiyoruz. 500 m ilerdeki küçük koyda denizle tekrar buluşacağız. Kum zambaklarının süslediği bu küçük sahil yemek molamız içinde iyi bir yer olacak.

Parkurun devamı tekrar yeşil ormanlık alanın içinden geçen bir toprak yolu takip ederek küçük, şirin Tuzağzı sahiline ulaşıyor. Burası Dikili’nin yazlıklarıyla dolu bir mahalle aynı zamanda, küçük bir marketin de yanından geçiyorsunuz.

Evleri geride bırakıp tekrar deniz kenarına indiğinizde Babalı’nın ilk evlerine kadar uzanan Dikili sahili başlıyor. Günü bu sahilin ucunda, dalga sesleri arasında demini çokta almış çaylarımızı yudumlarken bitiriyoruz.