Çayağzı - Demre (08.06.2023)

June 8, 2023
June 2023

near Demre, Antalya (Türkiye)

Likya Yolu Yürüyüşçüleri İletişim Grubu

Likya Yolu'nun Kaş-Çayağzı arasını yürüdükten sonra Likya Yolu yürüyüşünü şimdilik sonlandırmak istedim. Çayağzı'ndan sonraki bölümü yürümeyip müzeleri gezdim. Bu güzergah tamamen asfalt yol ve kaldırım. İsteyen araçla ulaşım sağlayabilir. Müzelere Müzekart ile ücretsiz girebiliyorsunuz. Müzekart 60 TL. Giriş bileti 75 TL. Bir defa Müzekart alın bir yıl boyunca müzelere ücretsiz girin.

Açıklamaları beğendiyseniz yukarıdaki alkış tuşuna basarsanız ve yorum yazarsanız sevinirim. Sağlıklı yürüyüşler dilerim.

PictographProvisioning Altitude 82 ft

Çayağzı

Tekne Bakım Onarım Alanları

PictographMuseum Altitude 13 ft

Likya Uygarlıkları Müzesi

Müzeye Müzekart ile ücretsiz girebiliyorsunuz. Müzekart 60 TL. Giriş bileti 75 TL. Bir defa Müzekart alın bir yıl boyunca müzelere ücretsiz girin.

PictographRuins Altitude 66 ft

Andriake Antik Kenti Kalıntıları

Müze sınırları içinde bir liman kenti olan Andriake antik kenti kalıntıları da bulunuyor.

PictographRuins Altitude 64 ft

Andriake Antik Kenti Doğu Hamamı

PictographRuins Altitude 55 ft

Andriake Antik Kenti Batı Hamamı

PictographRuins Altitude 52 ft

Andriake Antik Kenti B Kilisesi

PictographRuins Altitude 46 ft
Photo ofAndriake Antik Kenti Liman Agorası; Sarnıç, Mureks İşlikleri Photo ofAndriake Antik Kenti Liman Agorası; Sarnıç, Mureks İşlikleri Photo ofAndriake Antik Kenti Liman Agorası; Sarnıç, Mureks İşlikleri

Andriake Antik Kenti Liman Agorası; Sarnıç, Mureks İşlikleri

PictographRuins Altitude 42 ft
Photo ofAndriake Antik Kenti Liman Yapıları Photo ofAndriake Antik Kenti Liman Yapıları Photo ofAndriake Antik Kenti Liman Yapıları

Andriake Antik Kenti Liman Yapıları

ONURLANDIRMA ANITLARI Helenistik, Roma ve Doğu Roma (Bizans) Dönemlerinde yağun kullanılmış olan Andriake, Myra'nın limanıdır ve Antik Akdeniz'in en önemli ticaret merkezlerinden biridir. Anıtın ulunduğu yer de, önündeki liman meydanıyla Andriake limanın en önemli çıkış noktasıdır. DOĞU ANIT: 3.08x3.16 m ölçülerindedir. On blok katıyla 5.57 m yükselip heykel altlıkları ile sonlanır. Dört basamaklı bir podyum üzerine oturur. Anıtın batı köşesine sonradan kazman dört adet yazıt, imparator Arcadius, Honorius ve Arcadius'un oğlu II. Theodosius'un yönetim yıllarına tarihlenir (MS 404-408). Balık ağı satışlarının düzenlenmesine ilişkin olan fermanın Tribunus et Notarius Fl. Urbicuis Gemellus Petrus Paulus tarafindan imparatorlar adına ilan edilmiş olduğu öğrenilmektedir. Yazıta göre, balık ağı satın alanlar, balık ağı satıcıları tarafından ölçülerde ve fiyatta birtakım haksızlıklara uğratılmışlardır. Edictum'dan daha önce ağırlığı, 267 obol olarak kararlaştırılan keten ipler 200 abola düşürülmüş ve ağ başına 67 obolluk bir haksız kazanç elde edilmiştir. Fermanda haksız kazançta payı olanların cezalandırılacakları ve mahkemenin vereceği para cezasının hemen ödenmesi istenmektedir. Cezasını ödemeyen kişinin ise, ciddi bir biçimde uyarılacağı ayrıca ifade edilmektedir. Anıtın podyum blokları üzerine, batıda yer alan Batı Anıt'ın podyum blokları oturtulmuştur. Bu durum anıtın Imparator Tiberius (MS. 14-37) döneminde veya daha önce yapılmış olduğunun açık bir kanıtı olmasına karşın, anıtın hangi imparatoru onurlandırdığına dair bir veri bulunmamaktadır. BATI ANIT: 7.55x0.90 m ölçülerine, dört basamaklı bir podyum üzerine on sıra bloktan oluşan at 4.56 m. yüksekliğe sahiptir. Olasılıkla son blok dizisinin yedi adetini heykel altlıkları oluşturur. Anita ait iki adet yazıt, plok Meis Adasına taşınmıştır. Toplam on bir adet yazıtta,yralılar, Imparator Agustus Tiberius, Nero Claudius Drusus, Germanicus, Agrippina, Marcus Vipsanius Agrippa, Julius Caesar Drusus Juniur, Julla Augusta/Livia Drusilla ve Gaius Caesar'ı onurlandırmaktadır. Onurlandırma anıtının podyumu içinde 2,88 m ölçülerinde erken bir evre daha tespit edilmiştir. Anıt olasıkıkla, en geç Augustus'un ölüm tarihi olan M 14 yılında veya az sonra dikilmiş olmalıdır. İkinci evrede aynı anıt korunarak doğu ve batı yönde uzatılmış, onurlandırılan kişi sayısı ise dokuza yükseltilmiştir. Bu evrede anıt, en geç Julius Caesar Drusus Junior'un ölüm tarihi olan MS 23 lina veya hemen sonrasına tarihlenmelidir.

PictographRuins Altitude 39 ft

Andriake Antik Kenti

PictographRuins Altitude 67 ft

Andriake Antik Kenti Sinagog

PictographPark Altitude 76 ft

Demre-Park

Yakındaki marketlerden alacağınız yiyecekleri bu küçük parkta yiyebilirsiniz.

PictographMonument Altitude 71 ft
Photo ofAziz (St.)Nikolaos Kilisesi Anıt Müzesi Photo ofAziz (St.)Nikolaos Kilisesi Anıt Müzesi Photo ofAziz (St.)Nikolaos Kilisesi Anıt Müzesi