Çavuşin - Göreme

August 10, 2011
August 2011

near Çavuşin, Nevşehir (Türkiye)

Viewed 2003 times, downloaded 69 times

Çavuşin - Göreme
Des de Goreme, vam agafar el bus regular fins a Çavuşin.
Un cop allà, no té massa dificultat perquè els camins es reconeixen bé i es té molta visibilitat perquè no hi ha massa vegetació. Només començar es puja a una cresta que es va resseguint des d'on es domina tot el paissatge. Després de mig quilometre aproximadament, vam començara a baixar per la part erosionada per l'aigua, donant forma a túnels i gorges, fins arribar a una pista ample. Aquesta pista va de Çavuşin fins a Ortahisar.
Des de la pista, ens vam desviar per pujar a una església excavada a la roca, la Haçlı Kilise, on hi ha un petit bar improvisat. L'església estava indicada des de la pista que seguíem.
Vam tornar fins a la pista d'Ortahisar, i al cap d'uns 300m ens vam desviar a la dreta per anar direcció Göreme. En aquesta zona encara vam travessar entre xemeneies de roca.

Vam fer la ruta en 3h 22min perquè vam anar parant i gaudint del paisatge, a més a més ens vam estar una estona a l'església excavada a la roca. I encara, arribant a Göreme, vam buscar una altra església que ens indicava la guia Lonely Planet. Amb aquesta ruta, vam poder recórrer el paisatge típic de la Capadòcia sense estar rodejats de les aglomeracions de turistes dels tours organitzats (que nosaltres mateixos havíem fet el dia anterior). Per fer aquesta excursió s'ha de tindre molt en compte el clima, per això cal portar una bona previsió d'aigua, i sortir el més aviat possible.