Caudiès de Fenouillèdes-Malabrac-Pech de Bugarach-Bugarach

Photo ofCaudiès de Fenouillèdes-Malabrac-Pech de Bugarach-Bugarach Photo ofCaudiès de Fenouillèdes-Malabrac-Pech de Bugarach-Bugarach Photo ofCaudiès de Fenouillèdes-Malabrac-Pech de Bugarach-Bugarach

May 29, 2012
May 2012

near Caudiès-de-Fenouillèdes, Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Enllaç a Web externa " (de color blau)
que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida, Caudiès de Fenouilledes (Caudièrs de Fenolhet). Arribada Bugarach.

Aquesta excursió la va fer el Centre Excursionista d'Olot el dia 27-05-12. Era la VIII etapa de la Travessia d'Olot al pèg de Bugarach, en fou el coordinador en Kim Agustí.

Sortirem de Caudiès de Fenouillèdes i seguirem la carretera D 9, que va a Quillan per el Col de St. Louis. Estem sobre el GR 36 ( senyals de pintura vermella i blanca ) que seguirem sempre tot passant per Malabrac, pel costat de les runes de la Bergerie de la Couillade. Aquí ens trobem amb el Camí Càtar (senyals de pintura groga, blava i i un punt rodó taronja).
Deixarem el GR que marxa en direcció al nord-est i seguirem el Camí Càtar que puja en direcció a l'oest, fins arribar al peu del Pech de Bugarach on trobarem un pal indicador. Deixarem el Camí Càtar i agafarem el que puja recta amunt (direcció nord, senyals de pintura groga) al Pech de Bugarach.
És un camí ben fressat i molt dret que té un parell de grimpades sense cap mena de complicació. El Pech és un mirador de 360º. Per la cara sud i molt al fons, veurem el Massís del Canigó. Una mica mes al oest es pot veure la Pomarola i el Pla de Can Magre.Mes el davant la vall de Fenouillèdes. Per el est la vall de Corbieres, per el nord, la Serre de Laca , per el nord-oest la vall de Bugarach. Per l'Oest la Serre de Vec i la Vall de Parahou.
Baixarem per la cara nord tot seguint el camí senyalitzat que ens portarà al Col du Linas. Recomanat en la baixada arribar-nos al mirador de la Pique Grosse (direcció oest). El seu camí marxa planejant just a sota de la serra de la Pica Grosse. És anada i tornada, són uns 5 -10 minuts.
Baixarem un petit tros seguint la carretera fins trobar una pista que puja en direcció al nord, que seguirem fins trobar una que marxa a l'oest i que ens baixarà al poble de Bugarach. En les cruïlles que anirem trobant estan ben senyalitzades fins al poble.
Cartografia I G N, mapes 2348 ET Prades, ST-PAUL-DE-FENOUILLET i 2347 OT QUILLAN, ALET-LES-BAINS.