Cati Tossal Nevera

1911
October 22, 2014
October 2014

near Catí, Valencia (España)

Despres d'un hora de viatje Nules-Cati, 6'45-7'45
Eixim a les 8h de Cati i tornant a les 13'30. Total 5'30h
I un total de 17Qmt.
Pujant pel barranc de la Masada o de la Toba,
i deixant el barranc en direcció a la baguada entre el pic la lloma dels Catxos i el pic Els Campanarets
Planetjant amb progresio ascendent cap la mola del Tossal de la Nevera. (1.300m)
Tornem en parallel i per la dreta, passant per la nevera, fins a la Colada de la Canaleta i ens desviem baixant en direccio al Mas de la Serra i un altra Nevera molt bonica que está damunt el mas.
Passant per un bosc de roure per la Lloma dels Blaios, cap a la Colada del mas de la Serra.
i tornant al cami de anada, tornem a Catí.
Josep Carregui
Avui hem visitat el poble de Catí, per fer l’ascensió a la Nevera. Hem arribat de bon matí i hem iniciat la caminada, la pujada era fàcil i el camí molt ben marcat per un PR.
Pujant hem agafat una cresta i els meus companys i jo ens hem quedat impressionats per tota la pedra que hem gaudit, també hem contemplat un ramat de vaques que pasturaven.
Anem pujant i contemplem els prats que ens porta al coll on esmorzem i disfrutem de les panoràmiques tan singulars on divisem pobles molts familiars per a nosaltres, a la tornada anem trobant les neveres amb uns massos abandonats.
Entrem en un bosc que predomina la carrasca, impressionant. Baixem i arribem per un camí al poble de Catí, que limita amb els pobles de Ares del Maestrat, Morella, Chert, Tirig, Salsadella, San Mateu i Albocacer.
L’excursió d’avui ha estat molt interessant. Es una bona ruta per gaudir del paratge i antigues construccions de PEDRA SECA.