ÇATALKÖPRÜ-KARAYÜZ DERESİ

July 10, 2016
July 2016

near Çatalköprü, Manisa (Türkiye)

Grubumuzla her yaz yaptığımız ıslak yürüyüşlere, bu hafta Turgutlu, Çatalköprü köyünden geçen Karayüz deresini de ekledik.
Çatalköprü köyü, Turgutlu'ya İzmir yönünden girerken yolun güneyinde kalıyor. Turgutlu'ya 10 km kadar uzaklıkta, yemyeşil bir köy. Köyde su oldukça bol. Çeşmelerinden buz gibi sular sürekli akıyor.
Bu sulu parkuru, daha önce burada yürüyen arkadaşlarımızın önerileri ve görüşleri doğrultusunda yürümeye kara verdik. 19 kişilik grubumuzla köyden, kanyonun batısında kalan orman yollarını kullanarak yürümeye başladık. 5 km yürüdükten sonra dereye indik.
Dere, dar ve dik bir kanyon içinden akıyor. Kanyon içinde, dere yatağında çok büyük kayalar var. Zaman zaman bu kayaların üzerinden, zaman zaman da yanlarına tutunarak geçmek zorunda kalınıyor. Ama genellikle dere içinden, suya gire çıka yürünüyor. Temmuz ayında olmamıza rağmen derenin suyu oldukça soğuktu. Derede bulunan bir kaç küçük gölette serinleme ihtiyacı da giderilebiliyor.
Bu derede yürürken güneşi hiç göremedik. Akşama kadar serin serin yürüdük. Öğle molasından sonra, dere içinden köye dönerken zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık. Grubumuzda bulunan çocuk, bayan ve deneyimi az olan arkadaşlarımızın bulunması nedeniyle yavaş ve dikkatli yürümek zorunda kaldık. Kanyon içinden sulu yürüyüş yaparken ıslak kayalara ve yosunlara kesinlikle dikkat edilmeli. Ayrıca, bu gibi parkurlara kesinlikle deneyimli arkadaşlarla gelinmeli.
Grupça çok eğlendik ve çok güzel bir yürüyüş yaptık.
Parkur boyunca sadece orman yolunda, büyük bir kestane ağacı dibinde, suyu içilebilir bir çeşme bulunuyor.

Çatalköprü

Yemyeşil bir görüntüde buz gibi soğuk suları olan güzel bir köy.