ÇATALKAYA-KARAKAÇAN-SEYDİKÖY

2017
June 12, 2022
June 2022

near Yeşil, İzmir (Türkiye)

Sabah yürüyüşümüz için, Gaziemir, Seydibaba Parkı'ndan yürümeye başladık.
Bir gün önce yağan yağmurun etkisiyle, yerler nemli, havada mis gibi bir koku, ağaçların ve çalıların dalları halen su damlacıklarıyla doluydu. Kısacası, İzmir'de Haziran ayı için ideal bir yürüyüş günüydü.
Bu yürüyüşte rota kaydı almayacaktım. 4 km kadar yürüdükten sonra kayıt almaya karar verdim.
Gaziemir Seydibaba Parkı'ndan başladıktan sonra derenin kuzeyindeki orman yolundan Gaziemir-Görece-Tırazlı kavşağına kadar yürüdük. Rota kaydına buralarda başladık. Buradan sonra orman yolundan bir km kadar yürüyüp patikaya girdik. Aşağıya inip Cihanbeğendi deresini geçtik.Dereden sonra çok güzel bir patikaya giriliyor. Buradan Gaziemirlilerin Çatalkaya dediği 480 m rakımlı tepeye çıktık. (Bu kayıtta nasıl olduysa bu tepe 258 m rakımlı çıkmış.) Burada dalgalanan bayrağımızla bir kaç fotoğraf çekildikten sonra Cihanbeğendi Mağarası'na geçtik. Bu mağara, bayrak dikili tepenin 50 metre kadar kuzey yamacında kalıyor. Tepenin her tarafı, mağara çevresi de dahil maalesef define meraklıları tarafından delik deşik edilmiş. Tepede daha önceki yıllarda gördüğümüz sarnıç kalıntısı taşlar ve kayalarla dolmuş. Sarnıç hiç belli değil. Kale sur kalıntıları da bu kişilerden nasibini almış. Sur kalıntıları temele kadar inmiş. Yakında temeller de yok olacak gibi.
Buradan indikten sonra, Karakaçan çiftliğine geçtik. Burası da vandallar ve piknikçiler tarafından nasibini almış, oldukça tahrip edilmiş. Asırlık zeytin ağaçlarının diplerini kazıp burada bile bişeyler aramışlar. Çiftliğin emektar çeşmesi az da olsa akıyordu.
Karakaçan turumuzdan sonra, zaman zaman dere kenarındaki,, zaman zaman da zeytin ve çamlar arasındaki patikalarda bir buçuk km kadar yürüyüp orman yoluna çıktık.
Orman yolundan 4 km yürüyüp başlangıç yerimize döndük.
Fazla zorluğu olmayan, yürümesini seven herkesin zevkle yürüyebileceği bir parkur. Parkur boyunca tek su kaynağı Karakaçan Çiftliği'nde var. Su temiz, içilebilir, ancak pek kaliteli içme suyu değil maalesef.