Çatalkaya- Eski Mordoğan- Narkissos Pınarı- Ardıç -Mordoğan

Photo ofÇatalkaya- Eski Mordoğan- Narkissos Pınarı- Ardıç -Mordoğan Photo ofÇatalkaya- Eski Mordoğan- Narkissos Pınarı- Ardıç -Mordoğan Photo ofÇatalkaya- Eski Mordoğan- Narkissos Pınarı- Ardıç -Mordoğan

March 27, 2023
March 2023

near Manastırköy, İzmir (Türkiye)

Güne Eğlenhoca Balçiçeği kadın kahvaltı evinde köy kahvaltısı yaparak başladım. Sonrasında inecik köyüne geçerek caminin arkasında efsane manzaraları izledim. Ordan kösedereye geçerek mavi boncuk kafede Türk kahvesi içtim.
Sonrasında parkur başına ulaştım. Zamanın durduğu çeşmesi ve yıkık eski kenti ile çatalkaya köyünü gezdim. Bazı yerlerde doğaçlama keşiflerle yürüyüşü mordoğan koylarinda sonlandirdim

Akşam yemeği için Mordoğan iskelede birçok pideci mevcut.

PictographFauna Altitude 430 ft

Osmanlıdan kalma tarihi Çeşme

Camii, çeşme wc mevcut. Mola için ideal

PictographFlora Altitude 491 ft

Ayşe kadın camii

PictographMonument Altitude 310 ft

Narkiz pınarı

Sonrasında keşif yapıldı patika kaybolmuş , alternatif yollar denedim. Nergis Efsanesi Burada Doğdu Efsaneye göre nergis çiçeğinin güzelim kokusu, dünyayı dolaşmaya buradan başladı. Tüm narin görünümüne karşın olanca dayanıklılığıyla her kış Karaburun’u sarıp sarmalayan nergisin kökeni Mordoğan’da şu anda bulunduğunuz Dilek Pınarı’nda. Yunan mitolojisinde güzelliğiyle olduğu kadar çok konuşmasıyla da bilinen peri kızı Ekho bu özelliği nedeniyle cezalandırılır. Baş tanrı Zeus’un evlilik tanrıçası karısı Hera, Ekho’ya büyü yapar. Artık peri kızı her duyduğunun sadece son kelimesini tekrar edecektir. (Ses Yankısı anlamındaki EKO kelimesi de buradan gelir) Ekho bir gün ormanda yakışıklılığı dillere desten Narkissos’u görür ve ona aşık olur. Konuşmayı çok istese de tek yapabildiği onun son sözlerini tekrar edebilmek olur. Narkissos sıkılıp gider. Ekho bunun üzerine ağlar ve kayaya dönüşür. Geride sadece sesi “eko” dediğimiz yankı olarak kalır. Olimpos dağındaki tanrılar Narkissos’a kızar ve onu cezalandırır. Bir gün Mimas Dağı eteklerinde su içmek için nehre inen Narkissos yansıyan güzelliğini görüp kendine aşık olur. Kendini seyredirken hareketsiz kalır. Bu kez günden güne erime sırası ondadır. Ölünce vücudu bu eski kaynakta nergis çiçeklerine dönüşür.

Ucundaki yol çıkmadıgı icin geri donulup sagdaki patika denendi