← Part of Kocaeli Yarımadası

Çatalkapı'dan Yaka Köyü'ne ( 2014 01 )

Photo ofÇatalkapı'dan Yaka Köyü'ne ( 2014 01 ) Photo ofÇatalkapı'dan Yaka Köyü'ne ( 2014 01 ) Photo ofÇatalkapı'dan Yaka Köyü'ne ( 2014 01 )

May 16, 2020
January 2014

near Yağcılar, Kocaeli (Türkiye)

Başlangıçta hava bulutla dolu, ilerlediğimiz sırt boyunca rüzgar da esiyor. Hani biraz endişelenmiyor da değiliz ama bulutlarla beraber hepsi dağılıyor. Aylardan ocak ama çiçeklerin çoğu güzel havalara aldanmış anlaşılan. Çiğdemler her yerde, bazı yerlerde siklamenler ve çuhalar çoktan kendini göstermiş. Kardelenler için bile erken sayılır ama öbek öbek açmışlar.

Ayağımızın altını kaplayan meşe yapraklarının hışırtısıyla Sığırlık Deresi'ne iniyoruz. Tepemizde dönen şahinler gözlerine kestirdikleri bir kaç avın peşinde olmalı. Adımlarımız bizi takip ettiğimiz Sığırlık deresi'nin Kargalı'dan gelen Karacasu ile buluştuğu noktaya taşıyor. İki derenin kucaklaştığı bu noktayı geçmek isterseniz iki ayrı ahşap köprüyü kullanmanız gerekli. Ardımızda bırakıp öğlen molası vereceğimiz alana doğru yola devam ediyoruz.

Dere kenarında, asırlık çınarların gölgesindeki yeşil bir düzlük ağırlıyor bizi. Ateşte kızaran sucuklarla karnımızı doyuruyor, semaverde demlediğimiz çayın tadına doyamıyoruz. Ama kış günü ne de olsa, kısa ... Bizi bekleyen aracımıza yaklaşırken keyifli bir günün, sıcak insanların verdiği huzur içindeyiz, bir sonraki ziyaretimizin açlığıyla...