Çatalca - İnceğiz

May 13, 2024
May 2024

near Çatalca, İstanbul (Türkiye)

Çatalca - İnceğiz arasını geçen farklı rotaların kayıt altına alınması için sizlerin desteğinizi rica ediyoruz. Lütfen iki yer arasında yürüyenler yorumlarda bizi bilgilendirsinler.

Çatalca, Avcılar ile Büyükçekmece arasında oturan yürüyüşçülerin tek araçla ulaşabilecekleri bir nokta. Çatalca ilçesindeki çoğu köye buradan ulaşım sağlanıyor. Uzun mesafe yürüyüşlerine Çatalca'dan başlamak isteyenler önce İnceğiz'e varması gerekiyor. Yaptığımız yürüyüş bir keşif niteliği taşıyor. Aşağıda belirteceğimiz nedenlerden dolayı iki yerleşim yeri arasında yürüyecekler bazı kesimlerde farklı alternatifler aramalılar.

Öncelikle neden bu güzergah seçildi açıklamaya çalışalım.
RES'lerin olduğu tepelerden geçen yollar geniş ve çoğunlukla gölge almıyor. Araçlar geçerse toz çıkıyor. Tepelerin sonuna kadar RES yollarından geçip işi kolaylaştırabilirdik. Eğer büyük sırt çantası taşıyorsanız doğa yürüyüşü zevkinden biraz feragat edip tepeleri boydan boya geçebilirsiniz.
Rotanın bir yerinde RES yollarından ayrılıp batı sırtından aşağıya inip dereleri ve göleti mutlaka görmek gerektiğini düşündük.
6,5-7 km arasında dik iniş ve vadinin karşısında çıkış var. Hafif yükle yürüyorsanız kuru bir günde çok zorluk oluşturmaz. Ancak yağmurlu günde veya ıslak toprakta biraz riskli olabilir. Etrafta çöp olsa da gölete gitmeye değer.
Bize asıl zorluğu çıkaran 9 - 10 kilometreleri arasındaydı. Önce böğürtlen dalları ve ısırgan otlarıyla ile mücadele ettik. Ardından çıkmaz yola geldik. Taş madeninden aşağı bırakılan toprak yolu kapatmış. Eğer yanlış seçim yapıp eğimli toprak üzerinden yürümeye kalkarsanız aşağıya düşme tehlikeniz var. Biz çıkmaz ola girmiş olduk. Neredeyse geri dönmeye karar verecekken taş madeninin olduğu yerden akan suların oluşturduğu yarığı görüp onun içinden tırmandık. Neyse ki hava durumu iyi ve toprak kuruydu. Taş yuvarlanma tehlikesine karşı tek tek veya 2-3 kişilik küçük gruplar halinde yardımlaşarak çıktık.
Göletten sonra bu yola girmeyip tepeye zigzaglı yoldan çıkmakta fayda var.
Rotada bir başka sürpriz de 10,8 - 11,5 km arasında oldu. Viyadük altından geçtikten sonra açık bir yol kapısı vardı. Kapının viyadük tarafına gidecekleri engellemek için olduğunu düşünüp devam ettik. Tepeye vardığımızda oradaki şantiye alanında doberman köpek çıktı. Neyse ki bekçi vardı. Geçişin yasak olduğunu söyledi. Özel bir işletme oradaki yol üzerinde kontrol hakkı var mı Çatalca Belediyesine sormak gerekir.
Hem şantiyeye girmemek hem de tehlikeli şekilde asfalt kenarından yürümemek için viyadük altında derenin sağ tarafına geçip tepelerin kuzey eteklerine doğru yol almak gerekiyor.

PictographBus stop Altitude 394 ft

Burası buluşma noktası.

PictographLake Altitude 628 ft

Su bitkileri ve su canlıları çocukların ilgisini çeker.

PictographCave Altitude 87 ft

Çatalca'da mutlaka görülmesi gereken yerlerinden birisi de İnceğiz Mağaralarıdır. Hafta sonları çok kalabalık. Sabahın erken saatlerinde gelinmesi tavsiye edilir.