Photo ofCastellsapera - Roca del Corb - Puigcodina - Punta dels Caus Cremats des de la Barata. Photo ofCastellsapera - Roca del Corb - Puigcodina - Punta dels Caus Cremats des de la Barata. Photo ofCastellsapera - Roca del Corb - Puigcodina - Punta dels Caus Cremats des de la Barata.

April 10, 2021
April 2021

near Rellinars, Catalunya (España)

Ruta extreta de jspdetera que la va penjar farà un parell d'anys.

Amb aquesta ruta no gaire llarga visitem uns racons i cims molt interesants del Pn.

Com que el dia està emboirat des dels cims tindrem poquíssimes vistes, una pena perquè és un recorregut molt panoràmic, però per contra tenim un ambient d'aquells que tenen grapa.

Sortint de la Barata se m'oblida posar el GPS en marxa fins al cap d'una estoneta però el camí no és gens perdedor, es comença resseguint cap amunt la carretera i s'agafa una pista que surt a mà esquerra. Des d'aquí, seguint corriols arribem fins a la Font de les Cantarelles que està molt ben adequada però no té aigua. Continuem pujant pel Torrent dels Ponts fins a trobar un dels forns de calç més ben conservats del parc, fa goig.
Abandonem el torrent per pujar superdrets en direcció a la Carena del Collet Estret i des d'allà seguim en direcció a Castellsapera.

Per pujar a Castellsapera cal ajudar-se de les mans i avui, que la roca està una mica humida, encara més. Tot i així, si s'està mínimament acostumat a caminar per la muntanya i a fer el mico, no és gaire difícil enfilar-se. No hi ha pati.

Des de Castellsapera no tenim vistes però tot i així pugem al segon cim, des del qual veuríem el Turó de les Tres Creus o de la Pola, en una altra ocasió.

Baixem per la canal de Castellsapera, ben recta però que es deixa fer i ens dirigim al Collet Estret. Aquest tram des de Castellsapera al Collet Estret és un dels nostres preferits de l'Obac. Abans d'arribar al Pou de Glaç del Camí de l'Estepar, nosaltres girem cap el turó de la Carlina, darrerament hem passat molt per aquí i ja el tenim una mica vist. Però si no l'heu estat mai, val la pena continuar el camí de l'Estepar i fer una visita, en la descripció del jspdetera ell s'hi arriba.

El Turó de la Carlina el fas que ni te n'adones perquè està ben emboscat i encara que no hi hagués boira no tindríem grans vistes. Del turó de la Carlina continuem a la Roca del Corb des de la qual, baixant en línia recta ens arribaríem a la bateria antiaèria de l'Azaña, aquí us deixo una altra ruta meva que hi arriba:

Avui, que no es veu res i que la roca està força humida, preferim seguir amb l'opció de la ruta que portàvem.

Retrocedim una mica i ara anirem en direcció a Puigcodina i per últim a la Punta dels Caus Cremats, on s'ha de fer una altra petita grimpadeta a l'estil del mico on ens anirà molt bé un arbret que hi ha al mig de la pujada.

Des d'aquí baixem cap a la Barata no sense abans anar a buscar l'avenc d'en Sendo que ens costa una mica de trobar perquè està tot desbrossat i el camí desdibuixat.

Poc abans d'arribar a Torre Salvans veiem el que queda d'un antic pou de glaç / forn de calç? a mà esquerra.

Per últim, passem pel costat de Torre Salvans que sembla ser hi va el President de la II República Manuel Azaña, poder la seva darrera casa abans de l'exili.

Font de la Cantarella

PictographRuins Altitude 2,544 ft

Forn de les Cantarelles

Pujant a Castellsapera

Castellsapera, cim N

Punta dels Caus Cremats

PictographCave Altitude 2,427 ft

Avenc del Sendo

https://www.espeleoindex.com/crearPDF.php?id=1259 Avenc de 27 m. de fondària.