Castellsapera - Coll d'Estenalles - Montcau

Photo ofCastellsapera - Coll d'Estenalles - Montcau Photo ofCastellsapera - Coll d'Estenalles - Montcau Photo ofCastellsapera - Coll d'Estenalles - Montcau

June 22, 2021
June 2021

•   4.7 2 Reviews

near Mura, Catalunya (España)

Mura - Montcau

DESCRIPCIÓ:

Fantàstic recorregut pel Parc Natural de Sant Llorenç de Muny i l'Obac, amb sortida de l'Alzina del Sal·lari i que va a pujar a Castellsapera, passa per la Foradada, el Coll de Tres Creus, el Coll de Baix, l'Alzina del Vent, el Coll d'Estenalles, el Coll d'Estella i el Montcau, que amb els seus 1.056m. és el punt més alt de tot el recorregut.
Tenim la sort de fer aquests recorregut acompanyats d'un guia de la zona, que coneix molt bé tots el camins i senders que poden passar desapercebuts per la majoria de la gent forana.
El recorregut busca també els boscos i les zones d'ombra que es troben en bona part del trajecte.

========================================================================

RECOMANACIÓ GENERAL:

Abans d'iniciar una ruta es recomana estudiar-la bé sobre pla, millor comparant el recorregut del track amb diferents mapes i verificar l'existència del camí per on es vol passar.
Quasi sempre els camins estan definits, però alguna vegada pot passar que no ens trobem camí, en aquest cas cal buscar el camí més prop i si ens trobem amb una finca particular passar per la vora.

AVIS:

Les rutes que en aquest perfil es descriuen, així com els tracks marcats, són totalment orientatives. Queda sota la responsabilitat de qui les realitza, les mesures de seguretat pròpies per cada itinerari, que poden dependre de les condicions meteorològiques com de la preparació física o tècnica de qui les realitza.
Tota la informació que aquí es dóna és orientativa eximint l'autor de qualsevol responsabilitat per qualsevol incidència, contratemps, lesió o accident que pugui patir qualsevol que persona que realitza la ruta.

CONSELLS

Totes les èpoques de l'any són bones per sortir a caminar i sortir a fer rutes per qualsevol lloc. Si estàs començant en aquest món et convido a seguir llegint perquè et donaré uns consells bàsics però molt importants.

Tenir un bon estat físic és important per a la pràctica de qualsevol esport, especialment el muntanyisme, un esport exigent. En aquest cas, a més d'una bona forma física cal tenir bona resistència per poder suportar sortides cada vegada més llargues i que no només siguin en pla.

Consells per millorar la resistència física:

Només es pot aconseguir fons físic amb un entrenament dur i continu, cosa que costa bastant a l'inici, però quan el cos s'acostuma, anirem veient com el rendiment va augmentant.

Una bona alternativa per adquirir fons és practicar amb una cinta estàtica, també podem caminar més despresa el que ens ajudarà a tenir una força explosiva.

D'altra banda també podem aplicar més inclinació a la cinta perquè ens costi més caminar, encara que hem de fer-ho a poc a poc, perquè el cos, i sobretot les nostres cames, es vagin acostumant.

És una cosa que haurem de fer primer algunes vegades a la setmana i després anant afegint més estones a la setmana, però sense forçar maça el cos, només perquè anem adquirint més resistència física, que és el que ens hem proposat.

Torrent de Tres Creus

Torrent del Cellerot

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Jul 4, 2021

Una ruta muy interesante para recorrer, acompañada de buenos paisajes, gracias Josep por compartir el trazado.

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Jul 4, 2021

Molts agraïments Oscar pel comentari i la valoració de la ruta.

• Photo of Jordi Buisan
    Jordi Buisan Mar 12, 2023

Moltes gràcies per haver compartit la ruta, n'hem gaudit molt

• alex_prosper Apr 16, 2024

Potser que es perdes conbertura a l'hora de gravar. Ho dic perquè veig alguna línea recta