CASTELLFOLLIT DE LA ROCA A LA MARE DE DÉU DEL COS, CASTELL DE MONTAGUT I TORNAR

Photo ofCASTELLFOLLIT DE LA ROCA A LA MARE DE DÉU DEL COS, CASTELL DE MONTAGUT I TORNAR Photo ofCASTELLFOLLIT DE LA ROCA A LA MARE DE DÉU DEL COS, CASTELL DE MONTAGUT I TORNAR Photo ofCASTELLFOLLIT DE LA ROCA A LA MARE DE DÉU DEL COS, CASTELL DE MONTAGUT I TORNAR

December 3, 2023
December 2023

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

PRÈVIA: Fem la pujada seguint la ruta d'Itinerànnia amb totes les seves indicacions verticals i horitzontals.
La baixada la fem per la pista que va a parar a la ctra.d'Oix i que ens portarà on hem començat la ruta al matí.
Es molt necessari portar la traça de GPS per que està ple de pistes, camins i corriols.

RECORREGUT: Cruïlla ctra. d'Oix km 0,0-Hostal Mont-Rock, ctra d'Oix, per la dreta agafar ruta d'itinerànnia, Dipòsit, Cantera, Camí empedrat, Bucle d'anada i tornada a la Mare de Déu del Cós; Font de la Mare de Déu del Cós i Església de la Mare de Déu del Cós on esmorzem.
Seguim i pugem a dalt de la Torre del Castell de Montagut amb unes vistes excel·lents; agafem el camí de baixada que coincideix amb la pista que fan servir els cotxes; final del bucle ara de tornada; Ctra. d'Oix, Can Giny de Dalt, deixem la ctra. i passem per el carrer del Cós; més endavant baixem per les escales tornant a la ctra. i finalment on hem deixat el cotxe aquest matí.

OBSERVACIONS: Magnífiques vistes des de la Mare de Déu del Cós.
El Castell de Montagut està en runes, però la Torre del Castell ha estat restaurada fa poc i hem pogut pujar fins a dalt per una escala de cargol. A dalt les vistes son extraordinàries.
L'església de la Mare de Déu del Cós, en bon estat de conservació, és l'antiga església del Castell de Montagut.

TEMPS CAMINANT= 2:43 hores (3,0 km/hora)
TEMPS DESCANS= 0:20 hores
TEMPS TOTAL= 3:03 hores (2,7 km/hora)

Sortida. Hostal Mont-Rock

PictographIntersection Altitude 898 ft

Recte a l'anada i a uns metres a la dreta per la ruta d'Itinerànnia

Dipòsit

Esquerra per el camí del mig

Cantera

9:56 h. Camí empedrat

Camí empedrat

Photo of10:21 h. Recte a l'anada. Inici bucle a la Mare de Déu del Cós Photo of10:21 h. Recte a l'anada. Inici bucle a la Mare de Déu del Cós

10:21 h. Recte a l'anada. Inici bucle a la Mare de Déu del Cós

10:51 h. Castell de Montagut

Castell de Montagut

Camí de tornada, direcció Castellfollit de la Roca

Dreta a la tornada. Final del bucle

Dreta

PictographPanorama Altitude 923 ft

Mirador de Castellfollit de la Roca

PictographCar park Altitude 898 ft
Photo of12:19 h. Arribada. Hostal Mont-Rock Photo of12:19 h. Arribada. Hostal Mont-Rock Photo of12:19 h. Arribada. Hostal Mont-Rock