Photo ofCastellar del Vallès - Can Padró - Can Montllor de Dalt - Font de la Fagina - Salt de Montllor [Vallès Occidental]. Photo ofCastellar del Vallès - Can Padró - Can Montllor de Dalt - Font de la Fagina - Salt de Montllor [Vallès Occidental]. Photo ofCastellar del Vallès - Can Padró - Can Montllor de Dalt - Font de la Fagina - Salt de Montllor [Vallès Occidental].

1910
March 10, 2024
March 2024

near Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Ruta des de Castellar del Vallès passant per:
- Era d'en Petasques (1.3 km)
- Can Padró (3.1 km)
- Can Montllor de Dalt (4.3 km)
- Font de la Fagina (5.7 km)
- Salt de Montllor (5.8 km)
- Font del Cosidor (9.1 km).

El Salt de Montllor, és un salt d'aigua que només raja després de grans temporals de pluja. Teníem una mica de confiança després de 48h de pluja, 24h seguides sense parar, però portem molts mesos de sequera i la terra ha xuclat tota l'aigua i no ha deixat res pel salt. Adjuntem fotos de l'última vegada que vam veure el salt rajant (Maig del 2020).

Comencem la ruta creuant la nostra vila Castellar del Vallès pels carrers de sud a nord.
Continuem pel carrer Puig de la Creu (casc antic), passem al costat del Parc i Font de l'Era d'en Petasques, baixem per la Ronda del Cosidor fins girar a l'esquerra en el carrer Forn de Raig; a la dreta hi ha un parking per si és ve de fora de Castellar, però també és pot estacionar en tots aquests carrers.
Caminem fins arribar al col·legi El Casal, i aquí a l'esquerra entrem en pista/sender. Passem al costat de la Font del Cosidor, i seguim fins la Masia El Padró, amb cabres i ovelles pasturant pel seu voltant.
Continuem per pista i arribem a Can Montllor de Dalt, i entrem a l'esquerra en pista forestal amb progressiva pujada, i seguim pujant per sender fins que arribem a la Font de la Fagina, que raja força aigua, amb dos taules i bancs per descansar.
Caminem pocs metres i arribem a la Font dels Llorers, que també raja, i just aquí baixem unes escales per arribar al Salt de Montllor, sec tot i el temporal de pluja dels dos dies anteriors.

Continuem ara per un corriol que va resseguint el Torrent de Can Montllor, amb un dit d'aigua i força tancat per vegetació i selvàtic en alguns trams, també força relliscós quan passem per trams amb roques; aquí van força bé els bastons de senderisme per ajudar-nos a no caure.
Arribem a un Gorg del torrent, i seguim pel sender/corriol de l'altra banda (de la dreta del Gorg).
Ens trobem amb tres arbres caiguts en el recorregut, però que podem passar-los tant per sobre com per sota, i seguim fins sortir de nou a la pista i seguit retrobem la Masia Can Montllor de Dalt i el camí de l'anada fins arribar de nou a Castellar del Vallès.

Una ruta fácil, només una mica entretingut el tram del corriol que ressegueix el torrent, per que és relliscós i una mica selvàtic.

Recomanem fer-la només després de forts temporals i molta pluja per veure el salt en tot el seu esplendor.

Carrer Puig de la Creu.

Font de la Fagina.

Font dels Llorers.

PictographWaterfall Altitude 1,363 ft
Photo ofSalt de Montllor, sec al dia que vam realitzar la ruta (10-03-24). Adjuntem fotos de l'última vegada amb aigua (22-05-2020). Photo ofSalt de Montllor, sec al dia que vam realitzar la ruta (10-03-24). Adjuntem fotos de l'última vegada amb aigua (22-05-2020). Photo ofSalt de Montllor, sec al dia que vam realitzar la ruta (10-03-24). Adjuntem fotos de l'última vegada amb aigua (22-05-2020).