Castell (Palamós) - El Golfet (Calella de Palafrugell)

Photo ofCastell (Palamós) - El Golfet (Calella de Palafrugell) Photo ofCastell (Palamós) - El Golfet (Calella de Palafrugell) Photo ofCastell (Palamós) - El Golfet (Calella de Palafrugell)

-64 ft
58 minutes
December 19, 2022
December 2022

•   4.3 1 review

near Sant Joan de Palamós, Catalunya (España)

Comencem el camí de ronda des de la Platja del Castell, al municipi de Palamós. S'hi accedeix a través de la carretera C-31 sortida 328.
Després de deixar el cotxe a l'aparcament (de pagament durant els mesos d'estiu) accedim a la platja.

Des de la platja de Castell voregem la costa passant per les ruïnes del poblat ibèric i la cala Foradada. Ens apartem una mica de la costa per una pujada que ens porta fins al Puig Gener des d'on tornarem a baixar passant per les cales de Senia, Canyers i Corbs.
Seguint per la costa i passant per alguns trams de camí enfilat i pedres, arribem a Cala Estreta.
Des d'allà seguim per la mateixa platja, i passant per diferents cales com Roca Bona i Cap de Planes arribem al Crit.
Des de La cala del Crit, seguim les escales i el camí fins a trobar l'encreuament amb el GR-92 direcció Cap Roig - Calella de Palafrugell.
Un cop arribat a l'avinguda Costa Brava, baixem les escales direcció carrer dels Castellets i carrer de Cap de Planes fins a trobar les indicacions del camí de ronda i Platja del Golfet.

PictographBeach Altitude 211 ft

PictographPanorama Altitude 170 ft

Cap de Planes, i al fons les Illes Formigues.

PictographBeach Altitude 134 ft

La cala del Crit és una de les poques cales que pertany al terme municipal de Mont-ras (Baix Empordà). L'accés a la platja s'ha de fer a peu. La cala del Crit és una platja de sorra barrejada amb còdols. Els esculls dificulten l'arribada de barques. Al costat de l'escalinata, hi ha tres barraques.

PictographIntersection Altitude 288 ft

Des de La Cala del Crit seguint les escales i el camí, s'arriba a l'encreuament amb la pista forestal, GR-92. Seguirem les indicacions direcció Cap Roig (Calella de Palafrugell).

PictographIntersection Altitude 214 ft

Encreuament entre el GR-92 i el carrer Camí del Rus. Per continuar direcció Calella de Palafrugell, es baixa per l'Avinguda Costa Brava. Si es segueix el carrer Camí del Rus, trobem el Jardí Botanic de Cap Roig. Durant els mesos d'estiu, amb més risc d'incendi forestal la barrera està baixada i prohibeix l'accés dels vehicles a motor a l'Espai Natural Castell-Cap Roig.

PictographIntersection Altitude 167 ft

A l'Avinguda Costa Brava, trobem unes escales per baixar al carrer dels Castellets, direcció a la Platja del Golfet.

PictographPanorama Altitude 113 ft

A la Plaça Dorothy Webster, al final del carrer dels Castellets trobem un mirador de la platja del Golfet. No té sortida, des d'aquí no es pot accedir a la platja. Hem de recular pel carrer Cap de Planes.

PictographIntersection Altitude 82 ft

Des del carrer de Cap de Planes, trobem unes escales per baixar a la Platja del Golfet.

PictographBeach Altitude 109 ft

Llargada: 75m Amplada: 20m Orientació: E Tipus de sorra: granulada Aparcament: carrers adjacents a la platja. Accessiblitat: a peu, pel camí de ronda. Serveis: no

PictographFlora Altitude 316 ft

Jardí Botànic de Cap Roig

S'hi pot admirar tot tipus de vegetació, escultures, un castell i una magnífica panoràmica del litoral. És l'escenari del Festival de Cap Roig, el major esdeveniment musical de l'any a la Costa Brava

• Photo of Jordi Llenas
    Jordi Llenas Apr 24, 2023

Dijous passat la varem seguir una colla. Tot i que l'he fet diverses vegades, sempre et sorprèn.