Photo ofCastell d'esponellà- Sant Miquel de la Roca - Salt de Martís - Encantades de Martís- Roca caputxa- Presa de Martís- Crespià Photo ofCastell d'esponellà- Sant Miquel de la Roca - Salt de Martís - Encantades de Martís- Roca caputxa- Presa de Martís- Crespià Photo ofCastell d'esponellà- Sant Miquel de la Roca - Salt de Martís - Encantades de Martís- Roca caputxa- Presa de Martís- Crespià

3 hours one minute
May 8, 2024
May 2024

near Esponellà, Catalunya (España)

Fàcil ruta per el plà de l'estany, amb molts al.licients i molts punts per veure on els camins i corriols són fàcils de fer i de seguir
Inicio la ruta en el poble de Martis de dalt, però és podria inciar a Lèspunyola o Crespià on aquesta ruta i passa.
Iniciem la ruta on primer visitarem el castell de l'espunyola, visita molt recomanable bones vistes, parts del castell, hi han escales i passeres.
Un cop vist el castell anirem direcció el poble de l'espunyola, un cop sortim del poble bé un tros d'asfalt que haurem de fer tant a l'anada com a la tornada uns 900 metres cada cop.
Arribarem comodament al poble de crespià, on val la pena fer-hi una visita, i de seguida pendrem el corriol del torrent merler, un corriol preciós el cual ens anirà portant per varies fonts, per corriol adaptat.
Ara per camins ràpids de fer anirem direcció la Muga, i un dels punts forts del dia qué és l'ermita de sant miquel de la roca, el corriol d'accés a l'ermita és adaptat amb passamans, algun tram un pel técnic, poca cosa, al final trobarem una escla que ens portarà dins, val la pena és una ermita troglodita, amb bones vistes, serem sobre de la presa de martís.
Tornarem a la pista, però de seguida tornem a desviarnos per anar a la Roca caputxa, és una cova al costat del fluvià, accés per pista fàcil.
Tornarem de nou a la pista i tornarem a fer el tros d'asfalt fins al creuament qué farem a mà dreta marcat com camí de la resclosa, un camí al principi asfaltat molt cómode, qué ens portarà a la presa de martís.
La presa de martís anava amb aigua a tope, per baixar a baix a tocar del fluvià hi han unes escales, un cop abaix podrem veure l'ermita de sant miquel la qual haviem estat abans.
Un cop vista la presa ,farem una bona pujada per pista direcció les coves, primer veurem
la cova de mariver, poca cosa, la seguent si que m'ha agradat molt la cova de les encantades, moplt maco el corriol per arribar-hi acondicionat, i l'accés molt divertit entres a la cova per una escletxa, hi ha una escala en mal estat al final per baixar fins el final.
Farem un tros per asfalt i ja només ens quedarà la visita del salt de martís, l'he trobat sec i això qué hi he anat després de fortes plujes, sembla que baixa sec quasi sempre, però l'accés fins abaix el salt és maco de fer l'han acondicionat mot bé amb escales i passres i un mirador al final.

PictographIntersection Altitude 721 ft

PictographIntersection Altitude 349 ft

Corriol Esquerra

PictographIntersection Altitude 454 ft

Escales amunt,direcció cementiri i corriol dreta

PictographPanorama Altitude 503 ft

PictographReligious site Altitude 476 ft

Santa eulàlia de Crespia

PictographPhoto Altitude 495 ft

Crespià

Photo ofInici cami de les fonts i torrent meler Photo ofInici cami de les fonts i torrent meler Photo ofInici cami de les fonts i torrent meler

Inici cami de les fonts i torrent meler

PictographPhoto Altitude 450 ft

PictographIntersection Altitude 528 ft

Esquerra asfalt

PictographIntersection Altitude 520 ft
Photo ofPista dreta i seguida corriol esquerra Photo ofPista dreta i seguida corriol esquerra Photo ofPista dreta i seguida corriol esquerra

Pista dreta i seguida corriol esquerra

PictographIntersection Altitude 532 ft

PictographPanorama Altitude 604 ft

El banc de l'esteve

PictographPanorama Altitude 567 ft
Photo ofMirador Sant Miquel de la Roca' Pasama Photo ofMirador Sant Miquel de la Roca' Pasama Photo ofMirador Sant Miquel de la Roca' Pasama