CASTELL DE MONTAGUT I EL CÓS X DOS

December 3, 2022
December 2022

near Montagut, Catalunya (España)

Aquesta ruta fa un vuit per la muntanya del Cós, amb inici i final a Montagut. Sortim del pàrquing davant el pavelló i anem a la dreta, el primer carrer a l'esquerra i seguim fins que trobem un rètol on hi ha marques grogues que ens fan girar a l'esquerra per una pista.
Comencem a pujar per la pista, passem per uns tancats plens de gossos i comença el sender que puja cap el Cós força malmès per les motos (això sí que s'hauria de controlar!).
Arribem a la carretera que puja al Cós, la seguim amunt fins que tornem a trobar les marques que entren al bosc, tornem a sortir a la pista principal i fem el darrer tram de sender fins arribar al Castell de Montagut i el Santuari del Cós. Un puja i baixa de la torre del castell, ara oberta i molt ben condicionada, paga molt la pena: les vistes són espectaculars. Abans hem passat per les ruïnes de La Casa que quasi no es torna a veure malgrat la neteja que es va fer fa un temps però es varen carregar totes les marques del camí que afortunadament el pas del temps i de les persones que l'utilitzen, ha tornat a fer visible.
Deixem en darrera el Cós i baixem per la pista i quan es bifurca seguim rectes. Aquesta pista ara està molt arreglada amb alguns trams que eren problemàtics, de ciment. Finalment acaba a la carretera d'Oix. Anem a l'esquerra per la carretera (uns 500 metres), fins que trobem un corriol que puja a l'esquerra i surt a una pista a tocar d'unes cases. Pugem a l'esquerra fins que trobem les senyals grogues del camí que puja al Cós des de Castellfollit i que seguim fins el cim.
Baixem pel mateix camí cap a Montagut fins que trobem un desviament, "La Cometa", camí que baixa molt ràpid fins anar a trobar un camí de ciment que baixa pel costat d'unes cases i acaba a una petita via de bicis i vianants que ens porta de tornada fins a Montagut.
Temps efectiu: 2h. 20'

Ctra. d'Oix

PictographIntersection Altitude 973 ft

Deixem ctra.

Camí de La Cometa (rètol)