Photo ofCastell de Bocs per Bauma de l’Endaló, Fonts de Rellinars, Cova Pedregosa, Camí Ral i Carena de La Trona desde Rellinars Photo ofCastell de Bocs per Bauma de l’Endaló, Fonts de Rellinars, Cova Pedregosa, Camí Ral i Carena de La Trona desde Rellinars Photo ofCastell de Bocs per Bauma de l’Endaló, Fonts de Rellinars, Cova Pedregosa, Camí Ral i Carena de La Trona desde Rellinars

February 5, 2019
April 2018

•   4.9 24 Reviews

near Rellinars, Catalunya (España)

Bonica i variada caminada sortint des de l’església nova de Sant Pere i Sant Fermí de Rellinars (s.XIX) en la que prendrem el fressat sender que passant per l’interessant habitatge troglodític de la Bauma de l’Endaló ens portarà als coneguts brolladors de les Fonts de Rellinars, des d’on continuarem a prop de la Riera de Rellinars passant pels Engorjats i 3 fonts més (Font de Carlets, Font dels Llaminers i Font del Trull), explorarem opcionalment la Cova de la Pedregosa (amb un accès ben aventurer) i ens enfilarem també opcionalment al panoràmic Castell de Bocs (662m) desprès de fer algunes grimpadetes (Iº-Iº+). Per completar el cercle seguirem un tram del Camí Ral, veurem un parell d’avencs i desprès davallarem per la carena de la Trona fins el mas de Les Cases, des d’on un ùltim tram per cómodes camins ens deixarà en el punt d’inici.

***RESSENYA: Ruta feta el 22-04-2018. Arribem a Rellinars per la carretera B-122 i seguim les indicacions cap la “Església i Fonts” fins arribar a l’aparcament habilitat al costat de l’església nova de Sant Pere i Sant Fermí (s.XIX), construïda entre els anys 1835 i 1842. Desprès de visitar l’església seguim una mica la pista asfaltada per on em vingut amb el vehicle fins que trobem la primera bifurcacio senyalitzada, on deixem la pista per on em vingut amb el vehicle i prenem la pista de l’esquerra (senyals SL i GR) pujant lleugerament. De seguida la pista es redreça al S i, al primer trencall senyalitzat que trobem, la deixem i prenem un sender a la dreta (senyals SL) que s’endinsa per un bosquet i aviat tomba a l’E resseguint el vessant dret de la Riera de Rellinars. Despres passem per sobre d’un petit pont i sortim a una zona oberta de feixes on s’hi forma una bifurcacio senyalitzada. Des d’aquest punt fem una “anada-tornada” seguint el corriol de l’esquerra (N), que aviat ens deixa en l’antic habitatge troglodític de la Bauma de l’Endaló, amb una amplada d’uns 13m i una fondaria d’uns 7m. Els murs de pedra seca que tanquen la bauma encara aguanten força sencers. Vista la bauma tornem a la bifurcacio senyalitzada i ara reprenem el sender que portavem (senyals SL), que travessa aquesta zona oberta al SE, de seguida rebutgem un sender a la dreta que mena a Rellinars i seguim pel nostre sender amb tendencia al SE, que aviat comença a resseguir un rec canalitzat que ens acompanyara fins arribar a les Fonts de Rellinars, una bonica raconada on trobem una gran quantitat de brolladors d’aigua i la riera forma un saltant i un gorg ben bonics en epoques primaverals com es el cas d’avui. Tambe trobem algunes taules i bancs per seure. Des de les fonts pugem per unes escales que inmediatament ens deixen en una pista, pista que prenem a la dreta (S) un breu tram, just fins que fa el primer revolt al costat d’una presa de formigo de la riera (indicador). En aquest punt deixem la pista (i els senyals SL momentaneament) i prenem un cami a la dreta (S) que inmediatament esdeve un sender que ens baixa a la Riera de Rellinars. Travessem la riera i a l’altre banda pugem per un sender fressat que remunta (E/NE) el vessant esquerra de la riera fins abastar tot seguit un altre sender on reprenem els senyals SL. Seguim aquest sender fressat (senyals SL) tot resseguint el vessant esquerra de la riera en lleugera pujada, ben aviat rebutgem un sender a la dreta i seguim el nostre sender (E/NE, senyals SL) força de pla i rebutjant alguns corriols a l’esquerra que baixan a petits gorgs de la riera. Despres el sender tomba al SE i tot seguit a l’E fins sortir a una pista-cami. Tot just abans de sortir a la pista-cami ens desviem a l’esquerra uns pocs metres per veure els bonics Engorjats de la Riera de Rellinars, que avui van molt plens d’aigua degut a les abundants pluges d’aquesta primavera 2018. Vistos els engorjats prenem la pista-cami (senyals SL) al NE fins arribar tot seguit a la riera, punt on ens desviem a l’esquerra apenes uns metres fins la sempre abundant i fresca Font dels Carlets, que brolla per una esquerda en la roca. Reprenem la pista al SE (senyals SL) pel vessant dret de la riera i, poc despres, quan trobem unes fites poc evidents a la dreta, fem una breu “anada-tornada” a la dreta seguint un corriol fins al llit de la riera per trobar la Font dels Llaminers (esta una mica amagada), que a dia d’avui tambe raja. Tornem a la pista i la seguim tombant rapidament al N, inmediatament rebutgem una pista a la dreta i, tot seguit, arribem a una bifurcacio on deixem la pista que portem i prenem la pista secundaria de la dreta (Camí de la Font Saiola), que ben aviat ens fa travessar el Torrent de la Saiola i a l’altre banda segueix amb tendencaia a l’E. Inmediatament rebutgem una pista que puja a la dreta i pocs metres mes endavant se’ns obre a l’esquerra un corriol on trobem unes fites. Des d’aquest punt fem una nova “anada-tornada” que ens portara a la Font del Trull i a la Cova Pedregosa que encetem seguint aquest corriol a l’esquerra, que de seguida ens deixa en el llit del Torrent de la Saiola, on trobem la Font del Trull (a dia d’avui raja pero normalment esta seca). Des de la font seguim uns metres a la dreta (E) resseguint el Torrent de la Saiola i aviat prenem un corriol a l’esquerra (fites) que puja un xic i, just quan estem a punt de travessar un torrent secundari, deixem aquest corriol que portem i prenem un altre a l’esquerra (fites) enmig de l’alzinar que tot seguit ens deixa en un pou artificial d’uns 4m de fondaria i, al costat d’aquest, l’entrada de la Cova de la Pedregosa. Per accedir i explorar la cova es RECOMANABLE muntar una corda. La boca de la cova te unes mides força comodes (1.8m x 1.5m) i cal baixar per una rampa que als 3m aproximadament ens deixa en una gatera força estreta que dona pas a l’interior de la cova propiament dit. Passada la gatera cal desgrimpar un resalt d’uns 2m drets (aquí la corda va molt be) que ens acaba deixant en la galeria principal de la cova, que continua descendint, força estreta pero amb una alçada comoda i on trobem algunes petites formacions i estalactites aixi com aranyes de bon tamany!. La cova te un recorregut total de 16m i un desnivell maxim de -9m. Vista la cova desfem el cami fet fins l’inici de “l’anada-tornada” abans esmentada i reprenem la pista secundaria pel vessant esquerra del Torrent de la Saiola, primer al SE i despres al NE, despres rebutgem un corriol fitat a l’esquerra que mena a les Sepultures de les Roquisses (no s’hi veu gaire cosa, no val la pena) i encara seguim un breu tram mes la pista secundaria a l’E fins trobar unes noves fites a l’esquerra. Aquí si deixem la pista secundaria que portem i prenem a l’esquerra un corriol (fites) que baixa a creuar el Torrent de la Saiola i a l’altre banda comença a pujar (NE, fites) per un vessant solei tot redreçant-se paulatinament al N entre pins i alzines. Poc mes amunt el fressat corriol fa una llarga llaçada al SO i despres s’enfila fort un breu tram al N/NO fins guanyar la Carena del Castell de Bocs. A dalt de la carena prenem un cami mes ample que amb tendencia al N ressegueix per dalt la carena fent una lleugera pujada fins desembocar en una pista secundaria per on transiten els senyals GR, pista que seguim a la dreta (N) i pujant tot faldejant el vessant E del Castell de Bocs fins trobar un corriol ben fitat a l’esquerra del cami. Des d’aquest punt fem una “anada-tornada” seguint el corriol de l’esquerra (O), que s’enfila fort enmig del bosquet i aviat ens porta a una canal on cal fer una primera grimpadeta ajudant-nos d’un arbre (Iº-Iº+) i despres ajudats d’una corda amb nussos (en bon estat a dia d’avui) superem el tram mes “complicat”, un pas que sense corda podria ser una grimpada de IIº aproximadament. Passat el tram de la corda encara pugem per la canal una mica mes tot recolçant alguna ma i, acabada la canal, seguim una lleixa cap a l’esquerra (SO, fites) que amb alguns trams lleugeraments penjats (tipus Malpàs) va travessant els inclinats vessants de rocater conglomerat fins ubicar-se en el costat S del Castell de Bocs, des d’on la senda fitada s’enfila directe i amb tendencia al N fins al capdamunt de l’arrodonit i ample cim del Castell de Bocs (662m), coronat per una senyera que a vist temps millors i amb una bona vista. Fet el cim desfem el cami fins l’inici de “l’anada-tornada” abans esmentada i reprenem la pista secundaria que portavem (senyals GR), que continua pujant primer al N i despres revoltant cap a la dreta (E/NE) amb un ultim tram mes dret al N que ens deixa en la cruïlla de senders del Coll del Correu, punt on conectem amb el fressat Camí Ral. Seguim el sender del Camí Ral a l’esquerra i planejant, primer a l’O pero rapidament tombant al N i sempre voltant la cara obaga de la Carena del Camí Ral. Arribats al Salt del Tinent el sender tomba de nou a l’O/SO i continua per la cara N de la Carena del Camí Ral entre mates de boix, despres passem al costat d’un petit avenc i el fressat sender agafa tendencia al NO fent una curta pujada per un tram de cami on encara es conserven parts de l’antic empedrat que ens acaba deixant en un collet de la Carena del Camí Ral. Aquí agafem un sender a l’esquerra (SO, fites) que ens porta a travessar la carena i, tot seguit, es bifurca: seguim el sender de l’esquerra (SE), sender que rapidament tomba al S tot planejant i despres rapidament es redreça a l’O i travessa la zona de Els Plans entre pins i alzines anant en busca de la carena de la Trona. Tot just abastar la carena de la Trona ens desviem apenes uns metres a la dreta (fites) per veure l’Avenc dels Plans (amb una generosa boca d’entrada) i despres reprenem el sender que portavem, que comença a davallar (SO) resseguint el fil de la Carena de la Trona. Mes avall passem per l’espero rocos de la Trona i seguim davallant (SO) mes marcat sempre per dalt de la carena, carena que segons baixem es cada vegada mes oberta i panoramica fins acabar desembocant en el mas de Les Cases (en ruïnes). Voltem el mas (sembla fortificat) i abastem una pista per on transiten els senyals GR, que prenem a la dreta (SO) i baixant suaument, obviant els trencalls que ens surten a banda i banda fins desembocar en una pista mes ample i circulable. Seguim aquesta pista a la dreta i, als pocs metres, prenem un sender a la dreta (SO, senyals GR) que continua davallant mes directe i fent drecera. Poc mes avall el sender (senyals GR) travessa la pista principal, tot seguit travessa una altre de mes secundaria i seguim davallant tot tombant ara a l’O fins desembocar un cop mes en la pista principal, que de nou apenes seguim uns metres tot davallant, tot just fins trobar un corriol a l’esquerra (senyals GR) que ens estalvia una nova marrada de la pista. Acabada aquesta ultima drecera desemboquem finalment en la pista principal, just quan aquesta fa una bifurcacio: seguim la pista de la dreta (SO, senyals GR), passant per sobre de la Balma de l’Endaló (que em visitat abans) i arribant de seguida a uuna cruïlla per on em passat en l’anada, des d’on desfem els 0.4km de cami conegut fins el punt d’inici.

***NOTA: Majoritàriament la ruta transita per corriols, senders i camins fressats amb diverssos trams senyalitzats. En l’accès OPCIONAL al Castell de Bocs cal fer alguna grimpada (Iº-Iº+), superar un petit tram equipat amb una corda amb nussos (aquest pas SENSE la corda seria una grimpada de IIº aproximadament) i un flanqueig tipus “Malpàs” lleugerament penjat. En el també accès OPCIONAL a la Cova de la Pedregosa cal superar una estreta gatera i és recomanable muntar una corda. Aquestes "dificultats" són fàcils per gent habituada pero poden ser difícils per gent molt poc experimentada.

***ALTRES RUTES PEL PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L’OBAC:

-“Falconera, Pujol de la Mata, Montcau (per cara N) i Cortins per Sesta Feréstega, Gorg Pare, Bauma Sastricó i Serrat d la Coca”

-“Roca Sareny, Morella, Roca Mur i Pedra d’Àliga pel Castell Pera, 5 Coves Simanya, Cau Emboscats, Cova Bofi i Roca Encavalcada”

-“Turons del Malpàs, Espluga i Fosca pels 3 Jutges, Hospital Sang, Castellots de Tanca i Coves del Malpàs, Cort Fosca i Morta”

-“Montcau per la cara N, Morrals d’en Bens i del Llop, Roca Encavalcada i Coves dels Òbits, de la Moneda, Estrella i Centenari”

-“Mola per les Castellasses Can Torres i Dalmau, la ferrada Canal Amagada, el Mal Pas Inf i Sta Agnes”

-“Mola per Sescorts, Micos, Mal Pas Sup, Cingles dels Cavalls, Cavall Bernat i Coves del Manel i Frare”

-“Mola pel Cavall Bernat, Canals de l’Esquirol i Mico, Morral Drac, Camí Monjos, Coves dels Òbits, Font Flàvia i Morral Gran”

-”Roca Sareny, Castell de Pera i Marquet de les Roques per masies de la Vall d’Horta i el Riu Ripoll desde Sant Llorenç Savall”

-”Turó de les Pedritxes i Moleta per la Carena de Can Carbonell, Les Foradades i el Torrent i Pantà de Can Bogunyà”

-”Turons del Castelló i de les Arenes pel Sot del Carme, Torrent del Carner, Camí del Riu Ripoll, Ermita d les Arenes i 8 Fonts”

-”Castellsapera, Castell de Bocs, Roca Salvatge i Turó Roig pel Forat Despistats,Camí Ral,Paller,Cova Solitàri i Serra del Pou”

-”Mola, Montcau, Turó de la Pola, Castellsapera i Roca del Corb per Cingles dels Cavalls, Canal Micos, Òbits i Serra de la Pola”

-“Morella, Roca Mur, Pedra d’Àliga i Cadireta per Vall de Mur, Carenes de la Furriola i Bonaire, Canal Revella i Riera Seca”
es.wikiloc.com/rutas-senderismo/morella-roca-mur-pedra-daliga-i-cadireta-per-vall-de-mur-carenes-de-la-furriola-i-bonaire-canal-rev-53507507

-“Vacarisses: Cingles Gros i Petit, Torrota de Vacarisses, Cova de Can Còdol, Masies, Torrent d les Vendranes i Riera de Sanana”
es.wikiloc.com/rutas-senderismo/vacarisses-cingles-gros-i-petit-torrota-de-vacarisses-cova-de-can-codol-masies-torrent-d-les-vendra-70420622

-“La Pòpia i la Morella per Serra del Ginebral, Camí Ral, La Trona, Cova del Càntir i 7 Barraques de Pedra Seca desde Rellinars”
ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/la-popia-i-la-morella-per-serra-del-ginebral-cami-ral-la-trona-cova-del-cantir-i-7-barraques-de-ped-120934620

-“Mola per Ferrada Canal Amagada, Camins Senyora i Font Soleia, Santa Agnès, Vano, Carena Ànimes i Mal Pas Castellasa”
es.wikiloc.com/rutas-senderismo/mola-per-ferrada-canal-amagada-camins-senyora-i-font-soleia-santa-agnes-vano-carena-animes-i-mal-pa-158886601

Aparcament de l’Església de Sant Pere i Sant Fermí

PictographRuins Altitude 1,551 ft

• Photo of llumaqu
    llumaqu Feb 8, 2019

Bona tarda, he vist aquesta ruta i pinta molt bé. Els passos de corda (obviant la baixada a la cova) son molt alts i dificultosos?? es que en les rutes sempre vaig acompanyat pel meu gos i no se si seria necessari portar alguna corda més.
    Moltes gràcies

Aventura't Feb 8, 2019

Hola llumaqu, tota precaució és poca quan es va amb un pelut! com ja dic en els apartats "Intro", "Ressenya" i "Nota" les 'dificultats' que esmentes són opcionals (de fet, si no fos per la pujada opcional al Castell de Bocs la ruta es podria calificar de "Fàcil"). Si decideixes pujar al Castell de Bocs amb el gos no estaria de més que et portessis una corda per ajudar-lo, pero com dic, no són passos obligatoris per continuar la ruta. Que vagi molt bé la ruta a tots dos!

• Photo of llumaqu
    llumaqu Feb 8, 2019

Merci

• Photo of lamu
    lamu Feb 9, 2019

Feta avui, matinal interesant i entretinguda, aixo si, per entrar a la cova Pedregosa sa de ser molt intrepid! Gracies per compartir aquesta i tantes rutes Aventura't!

Aventura't Feb 9, 2019

Hola lamu, una mica intrèpid si! Gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of Fonsi Carceller
    Fonsi Carceller Feb 11, 2019

Em fet aquesta ruta amb nens entre 10 i 12 anys, totalment recomanable, s'ho an passat super bé. An gaudit molt del entorn i dels punts crítics també, en cap moment es difícil de seguir, Si que és veritat que la pujada al castell no és apte per tothom , però val la pena per les vistes

Aventura't Feb 11, 2019

Hola Fonsi Carceller, celebro que hagueu gaudit de la ruta! Gràcies per deixar el teu comentari i valoració,
    Salut i muntanya!

• Photo of jesuspining
    jesuspining Mar 16, 2019

Una ruta excelente, muy bien explicada, nos encantó

Aventura't Mar 16, 2019

Hola jesuspining, gracias por dejar tu comentario y valoración, salut i muntanya!

• gizmow Mar 17, 2019

Muy recomendable

Aventura't Mar 18, 2019

Hola gizmow, gràcies per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• duck37 Apr 15, 2019

per vaixar a la cova quants metros de corda es necesita

Aventura't Apr 16, 2019

Hola duck37, nosaltres portàvem un cordino de 20m i sobrava força corda. Que vagi molt bé la ruta!

• Photo of Maroa
    Maroa Apr 16, 2019

Fantástica descripción y un entorno para disfrutar de la naturaleza. Muy buenas vistas de Montserrat !!! :-D

Aventura't Apr 17, 2019

Hola Maroa, gracias por dejar tu comentario y valoración, salut i muntanya!

• Jose MGP May 1, 2019

Una ruta excelente, solo es complicada el tramo de subida al castell, no recomendable para niños, todo lo demás sin problema. Gracias por colgar el track.

• elisabetlf May 15, 2019

Sisplau la gatera de la cova és molt llarga ??? molt estreta??? Moltes gràcies !!!!

• vila9 Oct 14, 2019

Ruta molt interessant si bé nosaltres no hem entrat a la cova de la Pedregosa. Des del Castell de Bocs bona vista del Paller de Tot l'Any. Llàstima que ho hem trobat tot molt sec. La riera seca i no rajava cap font. Abans hem fet un bon esmorzar a Can Toni de Rellinars. Gràcies per compartir una ruta tan recomanable i tan ben explicada.

Aventura't Oct 15, 2019

Hola vila9, gràcies a tu pels cumpliments i per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of AKMINAR
    AKMINAR Nov 2, 2019

A veure qué comento....
    EXCELENT David !
    No hem baixat a la cova de la Pedregosa, estava humit i hem estat conservadors.
    A titol anecdotic, a la grimpada cap al Castell del Boc, ens hem despistat del Track (culpa nostre!) i hem enfilat per la "via directa" cap amunt ! ! , desconeixo el grau de grimpada que hem fet, segur que II ò II+, ha estat divertit....
    Vistes de Montserrat, corriols "Aventura't" interminables. Hem disfrutat moltissim. Com sempre, gràcies per compartir !

Aventura't Nov 2, 2019

Hola Francesc, aquesta pujada directe si que és aventurar-se!
    Has obert una via nova! :-)
    Me n'alegro molt que hagueu disfrutat d'un bon dia a la muntanya, és per la gent com vosaltres que val la pena compartir les rutes! Gràcies a tu per deixar el teu comentari i valoració, salut i fins la próxima!

• Photo of Jordi_Nadal
    Jordi_Nadal Nov 18, 2019

Matinal molt agradable per descobrir la serra de l'Obac des de Rellinars.

Aventura't Nov 20, 2019

Hola Jordi_Nadal, gràcies per deixar el teu comentari, salut i muntanya!

• Photo of Jordi Jane Giralt
    Jordi Jane Giralt Jan 3, 2020

Agraït per la teva dedicació, hem gaudit d'un dia fantàstic!!!

Aventura't Jan 4, 2020

Hola Jordi Jane Giralt, gràcies a tu per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• xavibaena Feb 2, 2020

Bona ruta, gràcies per compartir.

Aventura't Feb 4, 2020

Hola xavibaena, gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• cplanaripoll Jul 12, 2020

Sabeu si està permès el bany? Gràcies, té bona pinta!

Aventura't Jul 13, 2020

Hola cplanaripoll, fins al dia que vaig fer la ruta (Abril del 2018) no hi havia cap problema per banyar-se, això sí, és poc probable que al Juliol trobis molta aigua. Que vagi molt bé la ruta!

• KEL... Jul 15, 2020

Ahir vam fer aquesta ruta i ens va agradar molt.
    Es senzilla de fer excepte la dificultat de pujar al castell, pero aquesta part es opcional.
    Hi ha molta vegetació, per tant tens bona sobra i al ser un dia d'estiu assolellat, al final de la ruta vam tornar a anar al riu a banyar-nos i descansar!
    Ruta molt recomanable i fàcil de seguir amb el mapa.

• Photo of mmjunca
    mmjunca Dec 27, 2020

Muy bien indicada. Y que voy a decir de las vistas; espectaculares... Por la baja condición física de estos días, he evitado la subida al Castell de Bocs. Así que queda pendiente para la próxima. ¡Me ha encantado!

Aventura't Dec 28, 2020

Hola KEL i mmjunca, gràcies a tots dos per deixar els vostres comentaris i valoracions, salut i muntanya!

• Photo of Trekhunter
    Trekhunter Mar 1, 2021

Molt interessant i variada.
    La cova es un lloc digne de contemplar encara "verge" donat la seva obligatorietat de baixar amb corda. No recomano probar-ho sense.
    Al Castell de Bocs no vàrem intentar pujar per la corda, massa perillòs anant amb canalla, sobretot per baixar. Un altre dia.
    El camí ral i les vistes del Salt del Tinent impagables.
    Gràcies per compartir la ruta i les fantàstiques indicacions Xavi.

Aventura't Mar 2, 2021

Hola Trekhunter, gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of Kapra Mountain
    Kapra Mountain Mar 20, 2021

Bona ruta i be explicada

Aventura't Mar 21, 2021

Gràcies per deixar la teva valoració Kapra Mountain, salut i muntanya!

• lourdescabeza Apr 3, 2021

Es una ruta muy bonita y unas vistas preciosas otro venís ido hoy 3 de abril del 2021 y no hay nada de agua. Una pena porque la ruta con agua hubiera sido espectacular

Aventura't Apr 3, 2021

Gràcies per deixar el teu comentari i valoració lourdescabeza, salut i muntanya!

• Photo of javier.ortegal58@gmail.com
    javier.ortegal58@gmail.com Aug 16, 2021

muy tranquilo la zona

• Photo of Albert
    Albert Aug 30, 2021

Fantàstica ruta! Llàstima de no trobar gens d’aigua per l’època de l’any però molt recomanable de totes maneres!

Aventura't Aug 31, 2021

Hola Albert, gràcies per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of Jordi Fornés
    Jordi Fornés Jan 5, 2022

Molt bona ruta, molt variada per un lloc molt tranquil. Bona feina!

Aventura't Jan 6, 2022

Hola Jordi Fornès, gràcies per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of mireionacoll
    mireionacoll Jan 30, 2022

Excursió preciosa i molt variada. Llastima que les fonts i riera estaven seques per manca de pluja. L’ascenció al Cim Castell de boc ens ha semblat una mica perillosa en algun tram, però la vista a dalt és espectacular.
    Gràcies per totes les indicacions! Impossible perdre’t

Aventura't Jan 31, 2022

Hola mireionacoll, gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of .Recalculando
    .Recalculando Apr 24, 2022

24/04 /22... 20 personas

• Photo of adria.companys
    adria.companys May 4, 2022

La pujada al Castell de Bocs és l' unic tram complicat ja que has de fer una grimpada amb corda, però és totalment opcional ja que has de tornar a baixar després i recuperes el camí pel que venies. En el nostre cas que erem un grup, part d'ell va pujar i la resta es va esperar a que baixés la gent.
    L'únic però és la pena que fa veure com en aquests moments no baixa aigua i les fonts no raixen, però tota la ruta en si té la seva bellesa.

Aventura't May 5, 2022

Hola adria.companys, gràcies per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

pakusland May 7, 2022

Fàcil i bonica caminata. El Track és perfecte i permet trobar totes les fonts per les que passar. La majoria d'elles són poc fiables per agafar aigua.
    Hi ha dos llocs que m'encanten: el Castell de Bocs amb unes vistes brutals i una interessant pujada equipada i el segon són Les Cases. Una masia mig caiguda però que encara permet veure dos tines de vi gegants.

pakusland May 7, 2022

Hey Aventura't,
    Com va el genoll?
    Per segona vegada hem fet aquesta ruta. La primera va ésser al Feb 2020 amb un tou d'aigua i avui l'hem tornat a fer (havíem oblidat que ja havíem fet). Però ha estat molt bé veure la mateixa ruta aquesta vegada sense aigua.
    Una abraçada

pakusland May 8, 2022

Aventura't, tenim un full de càlcul amb totes les teves rutes I les del Jep Boix... serviu d'inspiració quan volem sortir a fer alguna cosa a la muntanya. Sempre hi trobem quelcom molt interessant i poc conegut a les teves xD

Molts ànims company i molta muntanya, encara que de moment sigui des del sofà de casa :-*

Aventura't May 8, 2022

Segur que els teus bons desitjos em faràn recuperar abans! ;-)
    Salut i muntanya company!

• Blanketa 02 Nov 16, 2022

Hola bon día
    Hi ha algún tram aeri en el recorregut de aquesta ruta que no hi hagi cap tipus de ayuda,com cordes,cadenas....???
    Gracias

• Photo of CAMINANDO ENTRE MONTAÑAS
    CAMINANDO ENTRE MONTAÑAS Dec 16, 2022

Hola Aventura't, espero y deseo que ya estés recuperado, un saludo compañero

• Photo of Àngels Soler
    Àngels Soler Jan 7, 2023

Ruta entretinguda, molt xula !!!
    Sense gota d'aigua en el nostre cas, igual recomanable.
    Gràcies per compartir-la!!

Aventura't Jan 8, 2023

Gràcies a tú per comentar-la Àngels, salut i muntanya!

• Photo of Elenaesot
    Elenaesot Jan 15, 2023

Moltes gràcies per aquesta ruta tan bonica. Amb aigua ha de ser una passada.

Aventura't Jan 16, 2023

Hola Elena, en les fotos que acompanyen el track pots veure com seria amb aigua😄.
    Gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• EDUARD RIU Feb 8, 2023

EN PRIMER LLOC, MOLTES GRÀCIES PER COMPARTIR RUTES COM AQUESTA, TENIM D'AGRAIR ELS WAIPONTS I UNA RESENYA MOLT ACURADA I MOLT BEN EXPLICADA, AVUI TENIEM POR DE NO PODER TRAVESSAR LA RIERA DE RELLINARS I VAIG FER UNA RUTA ALTERNATIVA SOBRE MAPA, PER ARRIBAR AL CASTELL DE BOCS SENSE PASSAR PER LA RIERA, PERÒ AFORTUNADAMENT NO HA FET FALTA, MALAURADAMENT LA RIERA NO PORTAVA AIGUA (PER L'ESCASSES) I FORA LES PRIMERES FONTS DE RELLINARS, LA RESTA TAMPOC EN BROLLAVA.
    A ESTAR UN PLAER PODER-LA FER TOTALMENT, UNA RUTA FANTÀSTICA.
    UNA RECOMANACIÓ, PER BAIXAR A LA COVA DE LA PEDREGOSA CAL ANAR BEN EQUIPAT I TENIR UN XIC D'EXPERIÈNCIA I PER PUJAR AL CASTELL DE BOCS TAMBÉ, DE 21 QUE L'HEM FET SOLS HAN ACABAT PUJANT 3. CAL DIR QUE TAMBÉ TENIM UNA EDAT, I ANEM A LA MUNTANYA A DISFRUTAR, REPETEIXO MOLTES GRÀCIES.

Aventura't Feb 9, 2023

Hola Eduard, content que haguèu gaudit tú i la teva colla de la caminada i gràcies a tú per deixar el teu comentari, salut i muntanya!

• Photo of RosaMC
    RosaMC Nov 5, 2023

Una ruta molt maca tot i que la riera i les fonts estaven seques. Gràcies per compartir-la i per la ressenya que està molt ben explicada!

Aventura't Nov 6, 2023

Bones RosaMC, mare meva encara està tot sec...no anem bé... Com tenim certa confiança et diré que per Sant Llorenç del Munt i l'Obac tenim publicades rutes molt més interesants i canyeres que aquesta per excursionistes experimentats com tú (tens enllaços al final de la ressenya) que segur les gaudiràs d'allò més!😄
    Salut i muntanya

• nuni Dec 10, 2023

Molt bones vistes i entretinguda per la varietat de terrenys que es passen.

• Photo of Cris_Paco
    Cris_Paco Mar 3, 2024

Hola de
    que amb pocs km es veuen un munt de coses interessants !!!
    Hem baixat bé a la Cova i també hem pujat al castell de bocs bé a,amb un punt d'aventura ja que aquesta nit ha plogut per fi!!!! Gràcies de nou per fer-nos descobrir racons de Catalunya que sense els teus tracks ni de conya ho trobem!!❤️

Aventura't Mar 4, 2024

Molt bones Cris_Paco, ja veig que heu fet tots els "extres"...no esperava menys de vosaltres! Gràcies a vosaltres per deixar el vostre comentari un cop més, salut i fins la pròxima, que segur que encara serà millor que aquesta!

• Photo of Jepo74
    Jepo74 Mar 24, 2024

Moltes gracies per compartir la ruta,llastima que no hi ha gens d'aigua. No hem fet els extres.
    Sens dubte val la pena seguir-te.
    Moltes gracies!!!

Aventura't Mar 25, 2024

Gràcies a tú Jepo74 per deixar el teu comentari, salut i muntanya!