Photo ofCASTELL D'ALTAFULLA - BAIX GAIÅ - CASTELL DE TAMARIT - FAR PUNTA DE LA GALERA - Torredembarra. 070815 Photo ofCASTELL D'ALTAFULLA - BAIX GAIÅ - CASTELL DE TAMARIT - FAR PUNTA DE LA GALERA - Torredembarra. 070815 Photo ofCASTELL D'ALTAFULLA - BAIX GAIÅ - CASTELL DE TAMARIT - FAR PUNTA DE LA GALERA - Torredembarra. 070815

August 7, 2015
August 2015

•   5 3 Reviews

near Torredembarra, Catalunya (España)

ALTAFULLA - GAIÅ - TAMARIT - EL FAR - Torredembarra. 070815

Ruta circular per anar a peu des de Torredembarra a Altafulla passant per antics camins d'interior, fem cap a Altafulla pel camí del Oliverot.
Al arribar a Altafulla podem visitar l'esplendit Castell de Montserrat.
Continuem direcció la part baixa d'Altafulla per anar a trobar la desembocadura del Riu Gaià, es una zona humida i esplèndidament conservada que ens porta directament a la Platja de Tamarit, ens acostem a veure el Castell de Tamarit i continuem per tota la platja, passant per antics bunkers de la guerra abandonats, arribem a la Roca del Gaià i seguidament a la Platja d'Altafulla.
Seguint per la costa ens trobem restes de l'antic Fortí, la Platja dels Capellans i de Canyadell, La Bramadora, La Punta de la Galera, el Far de la Punta de la Galera. Seguint per la zona del Port de Torredembarra arribem a la Platja de la Paella de Torredembarra.
Anem en direcció a Torredembarra pel pont sobre la via del tren i la carretera, arribem al Passeig de la Sort, Plaça de la Font, Torre de la Vila, Carrer Ample, Portal de les Padrines i per la Avgda. Sant Jordi arribem al lloc de sortida.

LA TORRE DE LA VILA

Es tracta d'una torre medieval de planta quadrada que seria l'origen de Torredembarra.
Està formada per quatre pisos i, s'hi conserven finestres d'estil gòtic. Al seu voltant es va construir el Castell Vell, del qual ens queden alguns murs i contraforts.
La Torre de la Vila es un Be Cultural d'Interès Nacional. Els seus orígens s'han de remuntar als primers temps de Torredembarra, que se'n parla en documentació de 1.057, formant part del terme de Clarà. Amb el temps, a l'entorn d'aquesta primera torre es va anar generant l'actual poble de Torredembarra.

PictographIntersection Altitude 248 ft

PictographBridge Altitude 203 ft

Pont

• JOMADASO Sep 2, 2015

Ruta molt planera i per antics camins cimentats, però molt agradable principalment la zona de la costa.
    Val la pena fer-la.

• Photo of Oscar Upegui
    Oscar Upegui Mar 3, 2018

Una muy buena ruta, que al igual merece muy buenas valoraciones, gracias Josep por compartir el trazado.

• Photo of Josep Mª Dalmau
    Josep Mª Dalmau Mar 4, 2018

Muy agradecido Oscar por el comentario y la valoración de la ruta.