Tahtalı Mezarlığı - Oğuz Yaylası - Ortaköy

Photo ofTahtalı Mezarlığı - Oğuz Yaylası - Ortaköy Photo ofTahtalı Mezarlığı - Oğuz Yaylası - Ortaköy Photo ofTahtalı Mezarlığı - Oğuz Yaylası - Ortaköy

October 6, 2018
October 2018

near Korucak Yaylası, Antalya (Türkiye)

Aslında Oğuz Yaylası - Ortaköy olarak planladığımız hat, yıllardır Giği ve Eğrigöl geçişlerimizde yukarıdan gördüğümüz taş döşeli boğazı da yürüyebilmek adına uzatıldı ve boğazın tarihi yaylası Tahtalı mezarlığı altından saat 08:30 civarında başladı. Deforme olmuş ama hala belirgin hattan devam eden parkur solumuzda Giği (2877 m) Güneydoğumuzda Barcın (2721) ve Güneybatımızda Karayılan (2512 m) dağları manzarası eşliğinde, basit bir kavşaktan aşağıya Oğuz yaylasına doğru indi ve bu noktadan sonra 4,2 km boyunca düz ilerleyerek Oğuzun diğer yaylasından göç yoluna giriş yaptı. Bölgenin en güzel manzarasına, dağ ve vadi geçişlerine sahip hat, keyfe keder yürüyüş ile 9 saat sonunda Ortaköy merkezinde sona erdi.

Mevsim itibariyle hala oldukça sıcak hava şartlarında, uygun noktalarda yer alan ve hala akan çeşmeler sayesinde su sıkıntı çekmeden sona eren 18 km'lik hat oldukça rahat ve neredeyse tamamen düz ve iniş içeren bir deneyim sunuyor. Hat zemini oldukça iyi ve uygun bir yürüyüş ayakkabısı işinizi görecektir. Sadece başlangıçta yer alan 2 km iniş için bot tercih edilmeli. Mevsim, karamık ve alıç ziyarefeti sunsa da vadi tabanı geçişleri için, her ne kadar kuru dere yatağı da olsa, ani bastıran yaz yağmurlarının sebep olacağı seller için ve de pek çok noktada taş balkon altlarından yapılan geçişler için taş düşmelerine karşı dikkatli olunmalı.

Ulaşım: Ulaşım için gelişte 130 km'lik Alanya-Çenger-Çavuşköy-Namaras(Çamlıtepe)-Gündoğmuş-Gelesandra-Kurucaova-Kızıloluk hattı, dönüşte ise 114 km'lik Ortaköy-Narağacı-Çayırözü- Gündoğmuş-Namaras-Cavuşköy-Alanya hattı kullanıldı.

Le Ekip;
ve
Hüseyin Baba

Yol

Kızıloluk sonrası ulaşılan ve Tahtalı mezarlığı olarak bilinen alanın hemen önünden, dere yatağı gibi uzanan beyaz çakıllı yol, bir süre sonra taş döşeli bir yola ulaşıyor. Çok az bir kısmı iyi korunmuş, geri kalanı zamana ve yeni açılan yolun yıkıcı etkisine maruz kalmış, sert eğim ve aşırı kar yağışına bağlı etmenler tarafından deforme edilmiş. Yol, Kızıloluğa uzan eski yolun bir parçası ve Gelesandra ya da Oğuz yaylası üzerinden Alanya'ya kadar uzanıyor.

Kavşak

Başlangıçtan 1.2 km sonra ulaşılan kavşaktan aşağıya, güneye uzanan ve neredeyse kaybolmaya yüz tutmuş bir patikayı takip etmeye devam ediyoruz. Nispeten daha muntazam ilerleyen Kızıl oluk hattı Batıya doğru uzanıyor. Bu noktadan kısa bir süre sonra patika kayboluyor. Zaman kaybetmemek adına arama zahmetinde bulunmadık ve dik bir inişi tercih ettik.

Photo ofBayır Köyü Oğuz Yaylası Pancaroluğu çeşmesi Photo ofBayır Köyü Oğuz Yaylası Pancaroluğu çeşmesi Photo ofBayır Köyü Oğuz Yaylası Pancaroluğu çeşmesi

Bayır Köyü Oğuz Yaylası Pancaroluğu çeşmesi

Oğuz Yaylası adıyla bilinen Polye ovanın kuzey uzunda yer alan ilk yayla Bayır Köyü Oğuz Yaylası. Büyük bir Çınar ağacının ( Platanus Orientalis) hemen yanında yer alan çeşme, köylüler tarafından çekilen plastik hortumlar nedeniyle akmaz halde. Sonbahar da ceviz toplayan köylülerle kısa bir hasbıhal sonrası hat Güneye yani diğer Oğuz Yaylasına ilerliyor.

Oğuz Yaylası (Bayır Köyü)

Oğuz Yaylasının kuzey girişinde yer alan yayla, Ortaköyden gelen göç yolunun Giği eteklerine doğru yükselmeye başladığı son noktada yer alıyor.

Su

Bayır köyü yaylası sonrası rastlanan ilk su kaynağı. Su yeterince güçlü aksa da kullanılan plastik hortumun tadı suya geçmiş. Muhtemelen zamanla tadı düzelecektir.

Çeşme (Ortaköy Oğuz Yaylası)

Ortaköy'e bağlı Oğuz Yaylası girişinde bulunan çeşme, Arif'in Suyu olarak bilinen kaynağa kadar son çeşme. Su rezervleri burada mutlaka tamamlanmalı.

Oğuz Yaylası (Ortaköy)

Karakurt deresi olarak bilinen ve Ortaköy'e giden yolun derin vadinin tabanına giriş yaptığı yerde bulunan tarihi yayla. Buradan sola, Seyricek yaylasına ulaşan bir yol mevcut.

PictographReligious site Altitude 4,620 ft

Namazgah

Açık havada namaz kılmak için inşaa edilen yapının Mihrap ve minberi hala sağlam.

Patika giriş

Gereksiz açılmış araç yolunun dere yatağıyla birleştiği noktada yer alan patika girişi, oldukça belirgin ve taş döşeli olarak hafif bir tırmanışla başlayıp Ortaköy'e kadar uzanıyor. Artık katırlarla devam edeceğiz.

Oğuzun Hanı

Oğuzun Hanı olarak bilinen ve hattı kullana yolcuların dinlenmesi, geceyi geçirmesi ya da yağmurdan korunabilmesi için inşaa edilen han, her geçen yıl biraz daha tahrip ediliyor. Oldukça etkileyici karayılan dağı manzaralı han, dere yatağının oluşturduğu bir düzlük üzerinde. Tavan tahtaları konaklayan çoban ya da avcılar tarafından yakılmaya devam eden han, bölgenin ahşap hatıllı, taş duvarlı yayla manarları ile benzerlik gösterir.

Kavşak

Yol, bu noktadan sola yukarı doğru yükselmekte.

Arif'in Suyu

Geçen yıl kurumuş haliyle bizi hayli üzen ve dilimizi damağımıza yapıştıran kaynak, bu yıl tamir edilmiş ve akar vaziyette. Önünde yer alan çardak üzerinde unuttuğumuz bıçağımız maalesef kaybolmuş :)

Ortaköy

Parkurun final noktasında yer alan köy tarihi köy. Konya'ya kadar uzanan geçidin ağzında yer alan köy, bol çocuklu ve bol sakinli.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jul 5, 2019

Gördüğümüz en güzel dağ geçitlerinden birisi. Sürekli iniş olması ayrı güzel :)

• Gülsüm gul May 6, 2022

Ben Ortaköylüyüm ve Uğuz yaylasında doğmuşum yaylayıda çok seviyorum heryerine gidersiniz inşallah.

• Photo of Osman YILMAZ
    Osman YILMAZ May 7, 2022

Gülsüm Hanım teşekkür ediyorum. İnşallah yala yolu açma bahanesi ile bu güzel dağ geçidini tahrip etmezler.