Casa Nova Obac- Balmes de l'Espluga

Photo ofCasa Nova Obac- Balmes de l'Espluga Photo ofCasa Nova Obac- Balmes de l'Espluga Photo ofCasa Nova Obac- Balmes de l'Espluga

November 29, 2020
November 2020

near La Bauma, Catalunya (España)

Passeig per la banda solana de la Serra de l'Obac.
Sortim de l'aparcament de la Casa Nova i agafem la pista de la dreta, direcció Torrota de l'Obac. Moltes bicicletes.
Ens desviem a l'esquerra pel cami que puja pels Alts de la Pepa fins el turó de la Mamella, on hi ha una bonica torre de fusta de vigilància del foc.
Molt bones vistes de les estribacions del Camí Ral a Manresa. Seguim el camí carener i passem pel Pou de Glaç de l'Estepar fins arribar al Collet Estret on ens arrriba el camí que puja de la Barata. Voregem el Castellsapera per la banda de ponent i seguim fins a Coll de Tres Creus, on pugen de l'Alzina del Salari.
Mes endavant per la pista carenera trobem un gran dipòsit d'aigua. Aqui agafem un corriol fins dalt el Turó de la Pola o de Tres Creus que te un vértex geodèsic (pero es una mica més baix que el Castellsapera).
Molt bona vista cap el nord, des el Port del Comte fins el Canigó, tots els cims nevats. Baixem i seguim direcció nord fins una cruïlla ombrívola on deixem el camí carener i agafem el sender de la nostra esquerra que ens porta al coll de Tanca.
En baixem per la nostra esquerra i seguim cap a la dreta, som en un area oberta vorejant els Castellots de Tanca i anem direcció ponent, sempre pel camí mes fressat.
Arribem en un petit planell de roca obert, aquí una fletxa ens indica dreta. Seguim baixant, ja veiem l'Espluga. Abans d'arribar trobem una pista. Es una branca de la principal que des la coma d'en Vila va a Matarrodona.
Les Balmes de l'Espluga son unes curioses balmes o Baumes obrades on hi havia viscut gent.
Si exceptuem el Puig dela Balma, son les més grans del parc. Es una zona encarada sur i molt agradable. Molt aprop hi ha l'avenc de l'Espluga.
La Tornada la fem passant per la font de la Pola i la Porquerissa fins coll Tres Creus on reprenem el camí carener fins la Casa Nova de l'Obac,

Font de la Pola

Amb unes boniques taules. Ben fresc a l'estiu. Hi podeu jugar als escacs

PictographMonument Altitude 2,291 ft

Balmes de l'Espluga

Bon aixopluc

Aparcament Casa Nova Obac

Es al terme de Terrassa

PictographMonument Altitude -0 ft

Pou de Glaç de l'Estepar

Record de l'antiga industria del gel.