Casa Nova de l'Obac canal de Llop La Calsina

Photo ofCasa Nova de l'Obac canal de Llop La Calsina Photo ofCasa Nova de l'Obac canal de Llop La Calsina Photo ofCasa Nova de l'Obac canal de Llop La Calsina

June 1, 2023
June 2023

near La Bauma, Catalunya (España)

Sortim de la Casa nova de l'Obac i agafem la pista de la dreta que porta a la Torrota. Puja suament fins que ens desviem per un camí a la nostra esquerra, ara puja fortet fins arribar al Turó de la Mamella amb la seva bonica torre de vigilancia del Foc. Tenim molt bona vista cap a nord Castellsapera i turó de la Pola, A ponent estribacions del Camí Ral, la Roca Salvatge i el Paller de Tot l'Any. Al fons castell de Bocs i Rellinars. Més lluny, presideix Montserrat.
Al fons del barranc, el nostre objectiu La Calsina.
Seguim el camí i passem pel Pou de Glaç de l'Estepar . Som a la carena de la serra de l'Obac. Abans d'arribar a collest Estret, ens desviem a la nostra dreta per baqixar per la Canal del Llop.
Avall de valent, la baixada es fa més llarga del que recordava. Deixem a la dreta un corriol que ens portaria a la base de la Roca Salvatge. Arribem quasi a la font de la Portella quan trenquem a la dreta per baixar al fons de la canal de la Portella que travesem per pujar per l'altra banda. Van caient gotes abans d'arribar a la Caslina on ens aturem a fer un mos i un trago de la bota.
Estem rodejats de núvol negre i va tronant, Des la Calsina tornem de pujada i quasi tot per pista fins el colet dels Pals ( torre d'alta tensió). Ara s'aplana la pista, visitem el segon pou de Glaç i passem per la casa vella de l'Obac abans d'arribar a l'auto.
Ja de tornada per la carretera ens cau una bona tamborinada. Una bona paella amb altres viandes ens ajuda a recuperar-nos.
Una matinal força canyera.

Aparcament

Casa Nova de l'Obac. Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i de l'Obac Hi caben molts autos, però el cap de setmana s'omple.

Torre de vigilancia del Foc

Bonica torre de fusta damunt els Alts de la Pepa. Bonica panoràmica de la part sud de la serra de l'obac i del camí Ral

PictographMonument Altitude 2,806 ft

Pou de Glaç de l'Estepar

Bona referència. Hi puja un camí des les Pedritxes, que passa vora la Torrota de l'Obac.

CANAL del LLOP

Abans d'arribar al collet Estret. Forta baixada cap a ponent,

PictographRuins Altitude 1,819 ft

La CALSINA

Antiga masia en runes, rodejada de les estribacions del Camí Ral. Bon lloc per aturar-se a fer un mos.