Casa del Monte, Nacientes Marcos y Cordero, baixar per Los Tilos

Photo ofCasa del Monte, Nacientes Marcos y Cordero, baixar per Los Tilos Photo ofCasa del Monte, Nacientes Marcos y Cordero, baixar per Los Tilos Photo ofCasa del Monte, Nacientes Marcos y Cordero, baixar per Los Tilos

March 23, 2024
March 2024

near Orotava, Canarias (España)

Ruta de Orotava a Bermúdez passant per:
- Mirador hacia toda la cuenca del Barranco del Agua (0.3 km)
- Mirador de Marcos (3.7 km)
- Naciente de Cordero (4.3 km)
- Mirador de los Espejos (5.8 km)
- Mirador del Espigón Atravesado (8.7 km)
- Tilos (9.9 km)
- Cascada de los Tilos (10.5 km)

Excursió feta el dia 8/03/2024

Primer de tot dir que tant el desnivell de pujada com el de baixada Wikiloc me'ls dona amb molt error ( deu ser pels túnels) El més aproximat segons IBP INDEX seria: Desnivell de pujada 209m Desnivell de baixada 1250m.

Quan vam fer l'excursió el centre de visitants de Los Tilos estava tancat, també estava tancada, amb una petita cinta, la baixada des de Nacientes de Cordero fins a Los Tilos.
Als punts d'informació recomanaven fer l'excursió anant en taxi des de Las Lomadas fins a La Casa del Bosque, anar fins a Nacientes de Cordero, tornar pel mateix camí i un cop a la Casa del Bosqu¡e baixar a peu fins a Las Lomades o fer-ho amb taxí. Els taxis s'han de reservar amb antelació, en trobareu molts a la xarxa, el preu de les Lomadas a La Casa del Monte 20€ per cap.
Nosaltres vam baixar per Los Tilos, no vam trobar cap argument de perquè estava tancat.
Un cop el taxi et deixa a La Casa del Monte comencem a caminar per un estret camí seguint un canal d'aigua que ens queda sempre a la esquerra. El camí és molt pla i va carenejant per un gran pendent, per fer-ho possible s'han excavat diversos túnels pels que hem de transitar, a l’entrada tenen el número d'ordre i la seva longitud, són baixos estrets i els més llargs molt foscos, millor portar frontal que el mòbil, però no és imprescindible. El túnel més interessant és l'últim abans d'arribar al Nacientes de Marcos, el Nº13, et mulles si o si, però amb el clima que fa a La Palma no és cap problema.
Als Nacientes de Marcos i baixava molta aigua i les cascades és tot un espectacle, quan pugem cap al Nacimiento de Cordero, la cosa canvia i el canal està pràcticament sec.
Arribem al Nacientes de Corderos, ni gota d'aigua, aquí tenim la cinta i rètol que ens diu que la baixada per Los Tilos esta tancada, no fem cas i comencem a baixar, al principi és molt dret, però de seguida entrem a la llera del barranc, tot un espectacle, sembla ben bé que estiguem a la jungla, anem seguint el barranc fins el wp14 on hi ha un pont de fusta per travessar-lo, a partir d'aquí el camí millora molt i no trobem cap entrebanc que impedís el pas.
Un cop arribem al wp13, enllaç amb la carretera de LosTilos, veiem que està tot tancat i barrat, nosaltres seguim carretera avall fins a Las Lomades, que és on tenim el cotxe, uns 3 km mal comptats