Carvoeiro Algar Seco Algarve Portugal op 3 apr. 2023

Photo ofCarvoeiro Algar Seco Algarve Portugal op 3 apr. 2023 Photo ofCarvoeiro Algar Seco Algarve Portugal op 3 apr. 2023 Photo ofCarvoeiro Algar Seco Algarve Portugal op 3 apr. 2023

2078
April 8, 2023
April 2023

near Carvoeiro, Faro (Portugal)

Tijdsduur zonder pauzes ong. 1,5 uur.

De wandeling begint bij een boardwalk paralel aan de zee. Je kunt zo een aantal rotspartijen bezoeken. Een van deze rotspartijen heet Boneca's cave. Met wat fantasie kun je vanaf een boot een pop in de rotspartij herkennen. De openingen van de rotswand zijn de ogen van de pop.

Vergeet ook niet om het leuke kapelletje(Ermida de Nossa Senhora da Encarnacao ofwel Fort of Our Lady of the Incarnation) te bezoeken met haar mooie pasteltinten. Deze ligt aan het begin/einde van de boardwalk.

Eenmaal voorbij de rotspartijen stopt de boardwalk en is het even klimmen en klauteren om de route ver te volgen.

Wij besluiten om dezelfde weg terug te wanden, maar je kunt evt. ook via de bebouwing teruglopen.

Bij begin en eindpunt genoeg horeca te vinden.

Wij vinden het leuk als je de wandeling voorziet van een beoordeling en/of als je wijzigingen en/of aanvullingen doorgeeft.

Mocht je vaker in onze "voetsporen" willen treden, kies er dan voor om ons te volgen!

Wij wensen je een fijne wandeling.