Carlit, 50 estanys. Etapa 1.

September 13, 2022
September 2022

near Les Angles, Occitanie (France)

Primer dia de la ruta "Carlit, 50 estanys" en 4 etapes.

Sortim amb la furgo a les 05:30 de la matinada cap a Font-Romeu (França). Abans d'arribar, parem a esmorzar a la "Marie Blachère Boulangerie" de la població de Ria-Sirach.
Continuarem amunt, corba darrere corba fins que, aparquem ben bé davant de la presa del llac de les Bouillosses (2080 m.).

Comencem la travessa baixant uns 2 kms per carretera fins que, a mà esquerra (1938 m.), trobarem un corriol que pujarà pel mig de boscos de pins.
Arribarem al primer llac de la ruta, el llac d'Aude (2156 m.). Aquí ens començarà a ploure i ja ens acompanyarà durant tot el dia d'avui.
Continuarem pujant suaument per prats i bosquets en els quals veurem algunes marmotes i divisarem a la llunyania el Llac de les Bouillosses i els pics del Puig Peric i el Peric Petit.
Travessarem diversos rierols i arribarem a la cabana de la Balmeta (2128 m.), on trobarem uns excursionistes francesos refugiant-se de la pluja.
Continuava plovent, però havíem de continuar. Des de la cabana, vam travessar pel mig d'un immens remat de vaques, per anar a trobar el Rec del Puig Peric, un petit rierol que seguirem fins a arribar a l'Estany de la Llosa (2250 m.).

Des d'aquí, podíem seguir l'itinerari normal de la ruta i arribar directament al refugi de Camporells o modificar-lo per tal de pujar al Puig Peric i al Peric Petit i llavors, igualment, baixar al refugi.
Vam triar la segona opció i vam començar a pujar per una vall entre els dos Perics, la Coma de la Llosa.
La pluja va començar a apretar més i va fer acte de presència el vent, amb unes ràfegues considerables.
A mitja pujada (2445 m.), no podíem continuar, era perillós pujar als Perics amb aquest temps.
Reunio ràpida i decidim recular travessant el llom del Peric Petit, per una tartera de pissarra negre a la recerca de l'itinerari original.
Entre la temperatura baixa, que estàvem molls per la pluja i el fort vent, fotia una bona rasca, encarà que amb l'estiu que havíem tingut, era quasi d'agrair.
Arribem baixant per prats costeruts fins a arribar a l'Estany de la Basseta (2236 m.), el resseguirem per la seva banda esquerra i pocs metres després retrobarem el corriol de la ruta original.
Poca estona després ja veure'm l'Estany del Mig i el Refugi de Camporells (2249 m.) just al costat.

El refugi no disposa de dutxes i dormirem en una habitació on serem 26 persones...😖 Una nit inoblidable... 😂
El sopar tampoc és res de l'altre món: una sopa que era aigua amb 2 talls de pastanaga i de segon, un arròs de muntanya amb 2 quilos de pebre. Al menys estava calent i va ajudar a pujar la temperatura del cos.